Revirpinkande honkatt

F

frolic

Vi har en honkatt som är 4 år. Kastrerad som ung.
Problemet är att hon märker revir inne, på mindre trevliga platser.
Hon går ut och in som hon vill. Ute finns ytterligare 4 katter som dock inte går in.

Vad kan jag göra för att få henne sluta markera?
Tips önskas...

Sv: Revirpinkande honkatt

Sök veterinär, hon kan ha problem med urinvägarna. Först bör man utesluta det, innan man börjar testa annat. Använd sökfunktionen, så får du massor av bra tips. :)

Sv: Revirpinkande honkatt

Sotis skrev:
Sök veterinär, hon kan ha problem med urinvägarna. Först bör man utesluta det, innan man börjar testa annat. Använd sökfunktionen, så får du massor av bra tips. :)

Hon kissar inte, utan skvätter bara. = ren revirmärkning
De flesta som skrivit här (jag har läst nästan alla...) skriver att de ska kastrera.. Det är ju liksom gjort.
"Fyspray" är testat men det ska finnas ännu ett spray som vet har men min vet kände inte till det.
Någon annan som har tips?

(Vet är alltså inblandad och hon är frisk..)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
462
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 492
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix