Revbensfraktur, när är riskerna över?

MissFideli

Trådstartare
Drog tydligen på mig en fraktur på ett (?) revben i olyckan. Det gör fortfarande väldigt ont i vissa lägen, även om det börjat bli bättre. 2 v sen det hände.
Men när vågar man belasta fullt ut?
Jag vet inte om det bara är en spricka eller genomgående fraktur, men eftersom inget syntes på röntgen i första läget så gissar jag på spricka.

Vad menar du med belasta fullt ut? Det är inte farligt med revbensfrakturer, om de inte sticker hål på lungan men det hade ju märkts om det var 2v sedan + att du är röntgad. Du kan göra det som smärtan tillåter.

Alltså, när jag var ung så knäckte jag revben på löpande band.
aldrig någonsin att jag hade några restriktioner alls för någonting. Inte ens när jag tryckte ihop bröstbenet så att de flesta revben hade småsprickor. Krackelerade revben :)

Aldrig att jag tog det försiktigt. Smärtan sätter gränser. Gör det ont undviker man rörelsen. Står man ut så är det OK att fortsätta.

Alltså, när jag var ung så knäckte jag revben på löpande band.
aldrig någonsin att jag hade några restriktioner alls för någonting. Inte ens när jag tryckte ihop bröstbenet så att de flesta revben hade småsprickor. Krackelerade revben :)

Aldrig att jag tog det försiktigt. Smärtan sätter gränser. Gör det ont undviker man rörelsen. Står man ut så är det OK att fortsätta.
Det finns en restriktion, hosta INTE :nailbiting::D

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Jag & min 12-åriga halvblinda dvärgpudel hälsade på min pappa som bor avlägset i skogen. Min hund är alltid lös där pga hennes lydnad...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
26 174
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 501
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
29 319
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar