Rethosta = läkarbesök?

AgentCarter

Trådstartare
Var förkyld förra veckan och nu har rethostan kommit (kom ordentligt idag)
Jag har inte lite hosta och så blir det okej, utan jag hostar konstant och med jämna mellanrum så mycket att jag tappar luften (sist jag hade sån här hosta så spydde jag av hostan).
Jag överväger att försöka komma in till läkare imorgon och försöka få något som hjälper (läs cocillana) men sist jag hade sån här hosta fick jag inget dämpande (symbicorten jag fick har varit bra annars min inte just mot detta :p)

Är det ens någon idé att försöka få cocillana? Skriver landstingen ut det fortfarande?
Känner att jag inte kan vänta någon dag till och se hur det blir då det är helgen nu och akuten värdigt är då detta inte.

Mina normala huskurer hjälper inte mot detta och jag har ändå böcker om just huskurer så provat mig igenom det mesta.

Jag fick mollipect och pencillin utskrivet då jag hade dubbelsidig öroninflammation + och hostade tills jag nära på kräktes och inte kunde sova pga hostan och smärtan förra sommaren men är väl säkert olika beroende på läkare vad dom väljer att skriva ut och inte skriva ut

Var förkyld förra veckan och nu har rethostan kommit (kom ordentligt idag)
Jag har inte lite hosta och så blir det okej, utan jag hostar konstant och med jämna mellanrum så mycket att jag tappar luften (sist jag hade sån här hosta så spydde jag av hostan).
Jag överväger att försöka komma in till läkare imorgon och försöka få något som hjälper (läs cocillana) men sist jag hade sån här hosta fick jag inget dämpande (symbicorten jag fick har varit bra annars min inte just mot detta :p)

Är det ens någon idé att försöka få cocillana? Skriver landstingen ut det fortfarande?
Känner att jag inte kan vänta någon dag till och se hur det blir då det är helgen nu och akuten värdigt är då detta inte.

Mina normala huskurer hjälper inte mot detta och jag har ändå böcker om just huskurer så provat mig igenom det mesta.
Med risk att låta bister...
Rethosta brukar gå över. Det tar några dagar av hostande och några förstörda nätter men sedan är det över.
Varför belasta vården med sånt? Om du får läkemedel - vad gör de för skillnad? En eller två nätter med bättre sömn?
du började hosta idag. Ge det några dagar innan du belastar vården.

Med risk att låta bister...
Rethosta brukar gå över. Det tar några dagar av hostande och några förstörda nätter men sedan är det över.
Varför belasta vården med sånt? Om du får läkemedel - vad gör de för skillnad? En eller två nätter med bättre sömn?
du började hosta idag. Ge det några dagar innan du belastar vården.
Jag spyr och får ingen luft. Annars hade jag inte brytt mig alls. Har astma så tar på ett annat sätt, tyvärr hjälper inte bricanyl, pulmicort eller symbicort.

Så det är inte bättre sömn som jag är ute efter, utan kunna leva hyfsat smärtfritt och bara torka hunspyor ;)
Utav någon underlig anledning har jag dock aldrig dessa problemen när det är slemhosta men det har jag nog 11 månader av tolv också :p

Sen började jag inte hosta idag, torrhostan kom idag. Hosta har jag nog gjort sen min influensa i slutet av juli.

Senast ändrad:
Jag fick mollipect och pencillin utskrivet då jag hade dubbelsidig öroninflammation + och hostade tills jag nära på kräktes och inte kunde sova pga hostan och smärtan förra sommaren men är väl säkert olika beroende på läkare vad dom väljer att skriva ut och inte skriva ut
Jo så är det säkert! Mollipect är väl ganska mycket placebo dock så finns stor risk att det inte biter på mig (vilket det inte gjorde sist jag använde det heller men var ett tag sedan)
Pencillin vill jag verkligen inte ha, fick det sist jag hade sådan här hosta och gjorde ingenting. Är säker på att detta är pga virus med så.

Mollipect är väl ganska mycket placebo dock så finns stor risk att det inte biter på mig (vilket det inte gjorde sist jag använde det heller men var ett tag sedan)
då hade det nog inte varit receptbelagt ;) för min del så fick jag diverse jobbiga biverkningar av det men blev ju frisk tillslut, pencillinet fick jag för öroninflammationen dock.

då hade det nog inte varit receptbelagt ;) för min del så fick jag diverse jobbiga biverkningar av det men blev ju frisk tillslut, pencillinet fick jag för öroninflammationen dock.
Jo, men bara för att det ger biverkningar behöver det inte ge bra effekt. Självklart gör det något men sämre effekt än cocillana.
Jag har provat det i omgångar utan någon direkt effekt för mig men jag verkar också vara en jäkla avart känns det som just nu.
Misstänkte att det var pga öroninflammationen du fick pencillin jag tog bara tillfället i akt att klaga ;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 964
Senast: gul_zebra
·
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 132
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 234
Träning Ja, det är nästan som man tror att hon har något allvarligt fel i huvudet ibland... För att göra en lång historia kort: Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 062
Senast: Annna_91
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama