Resultat Cortus i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gragge
  • Startdatum Startdatum
G

gragge

Undrar om det bara är vårt sto som inte vill ta sig med Cortus?
Har seminerat tre (3) ggr och alla gångerna verkade allt bra ändå tar hon sig inte.
Vet att det varit mycket "turbulens" kring Hästak och deras hingstar men för mig är det i första hand hästen Cortus jag är intresserad av därför tyckte jag inte det övriga spelade någon roll. Vi tycker han passar vårt sto bättre än någon annan hingst i avel för tillfället. Känns lite surt nu att jag inte provade ngt annat dock. Tyckte det skulle vara bra i år (seminkvalitet) när han inte fått så mycket ston och när han inte tävlas alls.

Era erfarenheter av honom i år?

Sv: Resultat Cortus i år?

Hur ser den spermakvaliten ut som ni fått?

Har inte hört att det ska vara några problem med honom men jag har inte sett några siffror eller så, däremot så har Cuper, Dirco och Top Nordpol väääldigt bra dräktighetsstatistik. Sist jag talade med Hästak så hade alla utom en tagit sig med Cuper och det på första brunsten, den andra tog sig på andra försöket. De har tom förlängt säsongen på Cuper så att de som har krångelston kan prova honom :)

Sv: Resultat Cortus i år?

det ser bra ut, inte super men helt ok. Kom inte ihåg hur många procent vi sa att det var men helt ok tyckte vi. Men som många andra har poängterat är det så klart många andra faktorer som spelar in. Var nyfiken på vad ni andra gjort för erfarenheter med honom i år.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 908
Senast: mars
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 967
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 538
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka