Resultat av överlåtelsebesiktning

Det finns två ugnar! Men den ena är vedeldad och jag har noll koll på bak i en sådan ugn. Temperaturen blir väl lite hur som helst.
Det har inte jag heller, vår förra vedspis hade bara kokplattor (dock perfekt vid strömavbrott)
Knepet är väl att elda jämnt skulle jag tro. Vilket är lättare sagt än gjort
 
Det har inte jag heller, vår förra vedspis hade bara kokplattor (dock perfekt vid strömavbrott)
Knepet är väl att elda jämnt skulle jag tro. Vilket är lättare sagt än gjort

Plattorna kommer jag nog använda rätt flitigt, skulle jag tro, med eller utan strömavbrott. Ugnanvändandet handlar väl om trial-and-error. Undrar hur många misslyckade bak det går åt för att lära sig ugnen? Men om man inte känner för att experimentera med vedspisens ugn så finns det ju en eldriven modern dito.
 
Plattorna kommer jag nog använda rätt flitigt, skulle jag tro, med eller utan strömavbrott. Ugnanvändandet handlar väl om trial-and-error. Undrar hur många misslyckade bak det går åt för att lära sig ugnen? Men om man inte känner för att experimentera med vedspisens ugn så finns det ju en eldriven modern dito.
Så sant! Men är kul att prova sådant!
 
Brorsan var stugvärd i fjällen förra året och han bakade flera gånger i den vedeldade kaminens bakugn. Han nämnde aldrig några problem med temperaturen. Jag blev bjuden både på färskt bröd och lingonkaka bakade i den kaminen.
Testa för det blev kanongott och jag tror inte det är så svårt om man kan baka sedan innan.
 
Jag loggade precis in för att svara på frågan. :p

Det är helt makalöst vad svårt det ska vara att få besked från kommunen om bygglovet. Jag har ringt och mejlat kors och tvärs utan att få besked. Nu verkar folk ha gjort helg och det verkar kört att få något besked före måndag. Då är jag på´t igen. Men jag har också varit i kontakt med mäklaren för bara någon minut sedan och hon hade tydligen också kontakter som hon kunde använda. Vi skulle höras vidare på måndag.
Om det är den kommun jag tror så förstår jag att det tar tid, min släkt har haft stora problem med kommunen... :crazy: Det är bara att ligga på och försöka få fram ett svar och då skriftligen!
 
Om det är den kommun jag tror så förstår jag att det tar tid, min släkt har haft stora problem med kommunen... :crazy: Det är bara att ligga på och försöka få fram ett svar och då skriftligen!

Det är Lindesbergs kommun.

Det är väl lite oklart om det är en ugn i en vedspis eller en "riktiga bakugn"?
@Magiana

Det här är en köksspis i järn med ugn. Den har tre luckor i fronten, en liten för att stoppa in ved i, ytterligare en liten under denna där asklådan finns och bredvid dessa två finns den större ugnsluckan.

Jag lyckades faktiskt få tag i bilderna via mobilen där webbläsarfönstret med objektsbeskrivningen fortfarande inte stängts :up:. Så här ser spisen ut:
8cc62-99f2f-d3157-b02e7-a693c-2f3b9-7313e-2cc54.jpg
 
Anade det...:crazy: Mitt tips är att se till att få allt skriftligt från kommunen, vägra godta något på telefon eller muntligt. Skickar ett pm! ;)

Aha, är det därför jag fått känslan av att prata med begåvningsreserven när jag varit i kontakt med kommunen? Jag har blivit kopplad från den ena personen till den andra och ingen tycks riktigt veta vem jag ska prata med. Sen emellanåt har det varit ljusglimtar och jag har blivit skickad till rätt person.
 
Det är Lindesbergs kommun.



Det här är en köksspis i järn med ugn. Den har tre luckor i fronten, en liten för att stoppa in ved i, ytterligare en liten under denna där asklådan finns och bredvid dessa två finns den större ugnsluckan.

Jag lyckades faktiskt få tag i bilderna via mobilen där webbläsarfönstret med objektsbeskrivningen fortfarande inte stängts :up:. Så här ser spisen ut:
8cc62-99f2f-d3157-b02e7-a693c-2f3b9-7313e-2cc54.jpg
:heart:heart:heart
Vedspis!!!

Begriper inte hur man kan bo på landet utan en.
 
Vi har en bakugn, men jag har aldrig använt den. Vi har faktiskt funderat på att baka pizza i den, och idag är det ju pizzakväll :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp