Restips - Palma

fleur

Trådstartare
Är det någon som varit i Palma? Jag och min man åker dit nästa vecka för en långweekend. Vi har aldrig varit på Mallorca så kom gärna med tips om bra restauranter, sevärdheter mm. Vi kommer att bo 8km från Palma i något som heter Can Pastilla:)
 
Sv: Restips - Palma

Katedralen i Palma är värt ett besök.

En väldigt speciell bar, värd ett besök: http://www.bar-abaco.es/
(Iaf för typ 100 år sedan då jag var där)

Palma har bra shopping och mycket bra matställen, det är ju en stad där det händer massor!
 
Sv: Restips - Palma

Abaco är ett fint ställe, om än dyrt. Tast Club är en toppenrestaurang (promenadavstånd från Abaco) men boka bord nu. Stadsdelen Santa Catalina är fin och pittoresk, många bra tapasställen och barer. Hamnpromenaden är fin, överpriser på barerna men miljön är i toppklass.
 
Sv: Restips - Palma

Ni måste äta tapas på La Boveda i Palma. Underbar atmosfär, läcker mat!

Det är lätt att åka kollektivt på Mallis. Jag rekommenderar en tur till mysiga bergsbyn Deija (osäker nu på stavning dock..)

Trevlig resa!
 

Liknande trådar

Kultur Är i Oslo pga av jobbet denna vecka och kommer stanna kvar över helgen då jag faktiskt aldrig har varit här innan (utöver...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: escodobe
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: valy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 087
Tjatter Det är mors dag på söndag och mamma fyller på onsdag nästa vecka. Hennes sambo fyllde nyligen och fick blombud med olivträd och någon...
Svar
7
· Visningar
1 205
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp