Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du, TS, funderat på att snorkla något i sötvatten någon gång?
Får jag vara så där jättejobbig och föreslå en helt annan sak. *kl* och allt.
Har du, TS, funderat på att snorkla något i sötvatten någon gång?
24 maj. Hemresan är inte så strikt. Onsdagen efter tex. Men jag har letat väldigt lite då jag fick en liten chock när jag såg priserna och som sagt tyvärr inte är så sugen. Det är en ren familjeplikt.
När jag var ung snorklade jag i allt. Men utanför Sverige så är det nog Lago di Garda som är min primära sötvattensupplevelse. Fast jag vill till havet...
Om du är intresserad av Thailand men inte vill ha några hotellkomplex eller försvenskade områden så skulle jag rekommendera Koh Lipe faktiskt.
Även till Lipe finns svenskcharter numera, faktiskt.
(Fast jag tycker också att där verkar väldigt fint).
Kan du knäcka den sista, trunkfishen? Koffertfisk heter det väl på svenska. Jag TROR att det är en juvenil bluefin trunkfish, men är inte säker. Kan väl även vara någon variant av porcupinefish eller filefish. De latinska namnen kan jag tyvärr inte, men det kan säkert du.
Bildgooglade det latinska namnet. De flesta jag fick upp kände jag igen för jag har sett sådana också. Men de har svarta prickar medan "min" har självlysande blå. Men det fanns även ett par ex med självlysande blå prickar. Nu kan ju bildgoogling bli lite hur som.