Resetips Grekland

Sv: Resetips Grekland

om man bor i rethymno har man närmare till sydsidan, bergen och diverse sånna äventyr.

Då tar det en timme bort till Kissamos, för att sedan ta den lilla o fantastiskt vackra lilla kustvägen ner till Elefonisi. + att den nämnda ravinen ligger rakt söder om Chania...

Då tar det en timme bort till Kissamos, för att sedan ta den lilla o fantastiskt vackra lilla kustvägen ner till Elefonisi. + att den nämnda ravinen ligger rakt söder om Chania...

Det finns gott om raviner... Hur som Kreta är stort nog för att man ska kunna göra lite av varje.

Kl

Varit mkt i Grekland och var på Kreta för första gången i år. Alldeles fört turistigt och inget för mig, kändes som man befann sig på Gran Canaria eller var som... Den genuina Greklandskänslan infann sig inte som på de mindre öarna.
Samariaravinen var dock en härlig upplevelse och byn Paleochora veckans bästa boende. Nu har jag förvisso inte sett hela Kreta...

Ta en flygstol till Aten eller Santorini och välj sedan ut en eller två öar ni vill besöka och åk färja emellan. Grekland för mig är de vitkalkade husen med blå dörrar, små gränder och där bläckfiskarna hänger på rad längs med öns hamnpromenad :)god mat i massor och fina stränder.

Vi var på Skopelos förra året, köpte en flygstol av Ving till Skiathos och åkte färja över till ön där Mamma Mia-filmen spelades in. Mkt vacker grön ö med massor av fina stränder. Lugnt och mysigt.
Öarna som hör till Kykladerna gillar jag men det finns massor av öar som jag skulle vilja resa till!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka