P
Preed
Bra eller dåligt? Jag har en bomlös sadel och det är ett rent h-vete att spänna gjorden (utan resår) så att sadeln sitter ordentligt iom att det är fårskinn på både sadeln och padden, plus att det är en ganska tjock padd.. Bäst är ju om jag kan spänna gjorden när jag sitter på hästen och trycker ihop allt men skulle jag försöka med det blir jag avkastad garanterat..
Plus att jag inte är nog vig för att nå ner hehe..
Så jag funderar på att köpa en med resår.. Frågan är, går det då att sitta upp från marken utan att sadeln rullar runt? Blir isåfall en Glen Gordon bananformad dressyrgjord.. Ibland måste jag sitta av när jag är ute och rider, som häromdagen trampade damen fast en sten mitt i strålfåran så jag fick sitta av och peta loss.. Det var inga problem att sitta upp igen den gången däremot har jag försökt sitta upp från marken(utan pall
med min gamla sadel som hade resår på ena sidan och det gick inte för sadeln bara snurrade.. :/ Så ska man hålla sig till en gjord utan resår eller funkar det tror ni?
Kan någon tipsa mig var jag kan hitta en bananformad dressyrgjord utan resår som inte kostar mer än max 600-700kr?
/ Fredrik
Så jag funderar på att köpa en med resår.. Frågan är, går det då att sitta upp från marken utan att sadeln rullar runt? Blir isåfall en Glen Gordon bananformad dressyrgjord.. Ibland måste jag sitta av när jag är ute och rider, som häromdagen trampade damen fast en sten mitt i strålfåran så jag fick sitta av och peta loss.. Det var inga problem att sitta upp igen den gången däremot har jag försökt sitta upp från marken(utan pall
Kan någon tipsa mig var jag kan hitta en bananformad dressyrgjord utan resår som inte kostar mer än max 600-700kr?
/ Fredrik