resa till rancher

O

Obi-wan

Hej allihop!
Jag har sedan jag upptäkte westenridningen drömt, precis som många andra, om att få åka till en ranch. Vill helst inte åka som en klassisk, lat, turist som behandlas som om man aldrig sett en ko eller häst förut. Samtidigt vet jag att jag saknar erfarenhet för att kunna jobba fullt ut, kanske.
Någon som vet något sätt att kunna ta sig dit? någon okej turistbyrå kanske?
Jag har suttit hela förmiddagen och försökt hitta en lösning, men vet inte var jag ska börja.

tack på förhand!

Sv: resa till rancher

Well Mr. Kenobi.

Antingen kontaktar du nån ranch som inte har turistverksamhet och erbjuder dina tjänster som arbetskraft, vilket nästan kräver att du redan känner till någon, eftersom dom inte annonserar…
Eller så hittar du nån bland djungeln av dude rancher. Dom som har kossor och rancharbete på programmet brukar kalla sig för Working Ranches.

Här är en sida som samlat en del: http://www.duderanches.com/

Sv: resa till rancher

Hej! Såg ditt inlägg, och va bara tvungen att tipsa om resan jag ska på om 2,5 vecka!! :love:
Jag bokade via Häst&Sport resor, länken ovan, och ska till en ranch i Canada, Saskatchewan. Det är en working guest ranch, vilket passar mig bra, då jag som du vill uppleva "äventyret" i att vara cowboy, och inte bara vara turist. Men vad jag har förstått behöver man inte heller ha en massa förkunskaper vad gäller boskap och sånt. Kolla in på Häst&Sport resors hemsida...lovar att du hittar nått bra där! Jag hade svårt att bestämma mig för vilken ranch jag skulle välja. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 287
Senast: malumbub
·
Relationer Hej Buke! Jag skriver inte så ofta här längre då jag har fullt upp med trotsig 2,5-åring. Apropå henne har jag precis fått veta att...
2
Svar
32
· Visningar
3 872
Tjatter Måste bara skriva av mig om den smått osannolika situation som uppstått... Jag bokade för några månader sedan biljetter för att flyga...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 608
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 545
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka