Resa till Norge

falukorw

Trådstartare
Vad gäller egentligen? Hunden ska ju numera vara avmaskad när man ska åka dit. Måste det göras av en veterinär? Har läst på norska "jordbruksverket" och hittar ingenstans att det ska vara gjort att vet.
Och sen så hittar jag inget om tidsperioden annat än sensat 48 timmar innan inresa. Hundarna är avmaskade 22/5 efetr WDS och vi åker 1/6. Visst borde den avmaskingen räcka?

Sv: Resa till Norge

Du kan avmaska hunden själv, det måste alltså inte utföras av veterinär. Däremot måste du ha papper på att hunden blivit avmaskad. Du kan fylla i formuläret själv och det hittas längst ner på denna sida (pdf-fil). På samma sida står det även att hunden måste bli avmaskad inom 48 timmar innan inresa, om hunden inte reser regelbundet till Norge för då gäller avmaskning var 28. dag.
I ditt fall låter det alltså som om du måste avmaska igen och fylla i så många formulär som hundar du tar med dig :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi vill åka till Norge på semester i sommar. Och då ha med hundarna. Försökt googla på vilka regler som gäller. Har hittat rabiesvaccin...
Svar
11
· Visningar
1 861
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 982
Senast: Hund!
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 685
Senast: giovanna
·
Övr. Katt Ja ni, lite hypotetiskt eftersom jag har en katt som får panik i bil, kan man resa långt med katt? Varje sommar reser vi till Öland...
2
Svar
20
· Visningar
3 960
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar