Resa till London!

Smulu

Trådstartare
Jag och sambon tänkte ta en tur till London och titta på sevärdheter, de klassiska, shoppa på Harrods, Towern bigben och så.
I vilket område ska vi då bo? Jag känner inte till London alls och eftersom det är en stor stad tänkte jag få lite insider tips från de av er som besökt denna stad :)
Det är inte tips på speciella hotell jag är ute efter utan mer. Det här är ett trevligt område :)

Sv: Resa till London!

Jag gillar att bo ovanför Hyde Park. Finns mycket prisvärda hotell och det är mysigt att gå igenom Hyde Park upp till shoppinggatorna på förmiddagen.

Flyger ni in till Heathrow hade jag satsat på typ Bayswater, Paddington och i det området. Då har du gångavstånd till Oxford Street, men också till Hyde Park. Framför allt är det skönt att bo nära en större station så man kan åka överallt dit man ska utan att behöva byta typ 4-5 gånger, varför det är skönt att bo nära Paddington Station. Därifrån åker du tunnelbanan överallt med max ett eller två byten, men kommer du på att du ska åka någon annanstans utanför London är det bara att ta tåget.

Men flyger ni in till Stansted hade jag valt någonting på andra hållet vid Liverpool Street. Därifrån är det ju tex närmare till Camden, vilket är kul att besöka på en helgdag med marknaderna. På den sidan kan man bo vid Kings Cross och Euston.

Men så länge man bor runt Circle Line (den gula tunnelbanelinjen) är man helt okej.
http://www.bbc.co.uk/london/travel/downloads/tube_map.html

Lite off toppic men nått jag kan rekomendera dig att göra när du är där är att ta en ridtur i Hyde Park. Inte värdsbilligt men kul. (Hyde Park Stables).
Underbart sätt att spendera en morgon. Och turen från stallet till parken genom morgon trafik i london. :D

Lite off toppic men nått jag kan rekomendera dig att göra när du är där är att ta en ridtur i Hyde Park. Inte värdsbilligt men kul. (Hyde Park Stables).
Underbart sätt att spendera en morgon. Och turen från stallet till parken genom morgon trafik i london. :D

Det hade varit superkul att rida i Hyde Park! Verkligen :)
Dock är sambon jätteallergisk :( så det går tyvärr inte.

Men jättetack allesamman för tipsen om områden :)
Dags att boka flyg o hotell flyger till Heathrow, sambon har poäng att göra slut på :)

Flyger ni i från Heathrow så rekommenderar jag Earls court! Då slipper ni köpa flygtransfer och kan åka direkt ifrån flygplatsen till Earls court med ett 7-zonskort! (inga byten dessutom!)
Området är rätt mysigt (inte så mycket turister!) och ganska billigt att bo på. :D

Jag har även bott i närheten av Bayswater Tror vi betalade 60 pund natten för ett dåligt rum... I Ears court fick vi dubbelt så fint rum för samma pris! Visst Earls ligger en liten bit bort ifrån "Centrum", men det tar inte många minuter att ta sig till centrum där ifrån. :)

/Plötsligt nyårsminne ifrån London. Gav full flaska mousserat vin till en uteliggare. Han blev jätteglad. :D

Senast ändrad:

Åh, jag gillar inte alls det området och skulle aldrig rekommendera någon att bo där. Enda som är bra är ju att det är smidigt att ta sig till och från flygplatsen men det gör man ju liksom bara två gånger totalt, så för min del väger det inte tillräckligt tungt.

Det hade varit superkul att rida i Hyde Park! Verkligen :)
Dock är sambon jätteallergisk :( så det går tyvärr inte.

Men jättetack allesamman för tipsen om områden :)
Dags att boka flyg o hotell flyger till Heathrow, sambon har poäng att göra slut på :)

Ooo vad tråkigt.... Du får sno bonus kortet och boka resa med Tjej polarna...:sneaky:

Vi har bokat på Palmers Lodge, ett hostel som också har dubbelrum med egen dusch och toa. Har aldrig bott där förr men priserna var bra och recensionerna positiva

Jag bodde en tid i Kensington. Det är centralt, ''mitt i stan'' så att säga, men inte i den hysteriska smeten runt shoppingstråken, utmärkta tunnelbanestationer och allmänt fint och trevligt område, tryggt så att säga, och några riktigt fina hotell. Åker jag tillbaka kommer jag att bo i Kensington.

Annars är London den bästa platsen på jorden! Det går inte en dag utan att jag längtar tillbaka, trots att jag bott ''hemma'' i snart tre år, så jag är definitivt lite avis på din resa. Lova att ha kul!

Vi har bokat på Palmers Lodge, ett hostel som också har dubbelrum med egen dusch och toa. Har aldrig bott där förr men priserna var bra och recensionerna positiva

Det är så jävla bra! Älskar att dom städar toaletterna & duscharna stup i kvarten <3 Å separat toa för killar å tjejer.
Å har jättemysig bar i källaren. Å fina rum. Å ligger bra till. Å supertrevlig personal. Å bra skynken. Å spegel på rummet.
Kommer aldrig välja nåt annat hostel i London :D

Men så kul att vi verkar ha valt "rätt"! Ser verkligen fram emot resan!:)

Det är så jävla bra! Älskar att dom städar toaletterna & duscharna stup i kvarten <3 Å separat toa för killar å tjejer.
Å har jättemysig bar i källaren. Å fina rum. Å ligger bra till. Å supertrevlig personal. Å bra skynken. Å spegel på rummet.
Kommer aldrig välja nåt annat hostel i London :D

Fast i sammanhanget kan det vara bra att nämna att Palmer's Lodge ligger i Swiss Cottage, d v s inte så centralt enligt min definition. Och den är zon 1 i lokaltrafiken.

Mina personliga favoritområden att bo i om jag kan välja fritt är Bloomsbury och South Kengsington. De senaste besöken i London har jag bott i Bloomsbury och vid King's Cross.

Jag var i London nu i veckan och bodde på samma hotell som sist London House Hotel i Bayswater, jag tycker det hotellet håller hög klass till sitt pris om man jämnför med många andra hotell i London i samma prisklass, dessutom nära tunnelbana som går typ var tredje minut, och bara en stopp från Paddington om ni tar tåget dit från flygplatsen.

Fast det tar 5 min att gå till tunnelbanan, och 10 minuter in till Oxford Circus. Det tycker jag är nära! Dessutom går det buss direkt till Camden ett par minuter från hostelet.

Liknande trådar

Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 388
Senast: ii-ssa
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 248
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 510
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar