Resa med valp

Smurfoff

Trådstartare
Får hem min valp nästa vecka! Är då 9 veckor. i mars har jag fått jobb i ett annat land, bor i Tyskland nu. Kan man resa med en valp och åka till nya ställen? Är det stressande eller anpassar valpen sig? Kommer stanna i tre månader sen hem till Sverige då jag börjar plugga i augusti.

Sv: Resa med valp

Får hem min valp nästa vecka! Är då 9 veckor. i mars har jag fått jobb i ett annat land, bor i Tyskland nu. Kan man resa med en valp och åka till nya ställen? Är det stressande eller anpassar valpen sig? Kommer stanna i tre månader sen hem till Sverige då jag börjar plugga i augusti.

Det finns ju en väldans massa regler att följa när man ska flytta hundar över gränserna om jag vet rätt, men gissar att du redan tagit reda på vad som gäller för landet du ska till?

Annars tror jag en valp anpassar sig fort till ett sånt liv. Vi har rest en del med våra hundar när de varit i den åldern som din valp kommer vara i då. Det bästa jag tycker du kan göra är ju att åka runt lite med den INNAN du börjar jobba för att se hur den reagerar på nya omgivningar och människor. Vissa hundar tycker det är fantastiskt spännande och roligt medan andra inte alls tycker om det. Vad är det för ras? Det kan säkert spela in :).

Hoppas det går bra :).

Min valpis var 12 veckor nar vi packade upp var stora 'husvagn' (30 kvadrat meter boyta) och har sedan dess rest runt i Nordamerika. Jag tror att det ar jattebra da valpis lar sig att alla miljoer ar fantastiskt bra och roliga och att alla manniskor ar fantastiska. For att inte tala om att kissa och bajsa gors best ganska nara dorren sa att man ar redo att undersoka sa fort som mojligt.
Det enda problemet vi haft ar att hon ocksa hittat sa mycket skrap pa rastplatser efter vagarna att hon lart sig att papper ar SUPER godis.:meh: Hon kastar sig over ALLT papper med en relish som om det vore en hamburgare just for henne. Samt att hon lart sig att nar jag plockar upp bajs varje gang maste det betyda att det ska stadas bort sa lamnas hon ensam i en kompost hage bajsar hon och vander sig direkt om och ater upp det.:yuck:

Sedan ar det ju en annan sak att fora hundar, och speciellt valpar, over granserna mellan lander, men det formodar jag att du vet vad som galler mellan landerna du tanker resa.

Senast ändrad:

Det är en mops :) har en dvärgpinscher sen innan. Så valpen har ju tryggheten i en annan hund med.

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
854
Senast: Blyger
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar