Resa med spädbarn!

Sv: Resa med spädbarn!

Semper tetra är ju bra.
Men flaskor och dinappar då?
De måste ju också hållas rena.
 
Sv: Resa med spädbarn!

Koka vattnet och sedan även koka nappflaskor och dinappar, fungerar väldigt bra! Den metoden används ganska så frekvent...:angel:
 
Sv: Resa med spädbarn!

På hotellrum?
Koka på vad i och i vad?

Ja antingen med vattenkokaren som ofta finns på hotellrum eller oxå går man och pratar med köket/receptionen på stället. Jag har då aldrig stött på några problem, de brukar vara väldigt serviceminded på hotell, antagligen för att de jobbar inom ett serviceyrke...

Sen brukar en hel del av hotellen kunna vara lägenhetshotell med en kokplatta eller två och då är det ännu mindre problem.
 
Sv: Resa med spädbarn!

Jag som ammade hela tiden tänkte liksom inte på det.
Och reste gjorde jag.
Amningen såg jag som underlättande då det alltid fanns hygienisk mat till bebisarna på det viset.

Men jag borde nog inte ha flugit med mellanbarnet så tidigt.
Nu så gick det bra, men jag skulle inte göra om något sådant.
 
Sv: Resa med spädbarn!

Med Fredrik så ammade jag ju istället för nappflaska, men med Elin fungerade inte amningen så då var man tvungen att tänka till för att få det att fungera. Men så mycket extra jobb tyckte jag inte att det var! :D
 
Sv: Resa med spädbarn!

Det där med disk har jag inte tänkt på men en vattenkokare är nog bra att ta med sig!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 658
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi med egen gård/stall
  • Ridskoleryttare
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp