Repor På bil

Sporthorse

Trådstartare
Blir så irriterad OCH ARG!
Någon har repat min bil, det är en ca 15 cm repa och försäkringen täcker ej skadan.
Vad gör man nu? Är det bara att lacka om den och vad kostar det? SUCK! !!

Börja med att få en rekonditionerangsfirma att bedöma om det går att polera bort. Många fler repor än jag trott går att polera bort.

Själv har jag fått en riktigt djup repa på min diamantsvarta bil (repan riktigt lyser!) som tyvärr måste lackas bort. Skit i kubik, självrisken är inte jättekul.

Börja med att få en rekonditionerangsfirma att bedöma om det går att polera bort. Många fler repor än jag trott går att polera bort.

Själv har jag fått en riktigt djup repa på min diamantsvarta bil (repan riktigt lyser!) som tyvärr måste lackas bort. Skit i kubik, självrisken är inte jättekul.
Min repa lyser den med! Har en vit bil och repan lyser svart. Blir så satans trött! ! Det ser ut som någon dragit med en nyckel eller liknande då repan inte är rak utan går som ett liggande S.
Vad kostade detatt lacka om bilen?

Ser ut att bli dyrt! Googlade runt och där ligger priserna runt 20-35. Får kolla här borta också. Kanske är billigare

Någon har repat min bil, det är en ca 15 cm repa och försäkringen täcker ej skadan.

Vet tyvärr inte vad det kostar, mer än att det brukar vara jävligt dyrt om man inte har vagnskadeförsäkring, men ett budgetalternativ är att köpa färgstift och fixa själv. Blir självklart inte lika bra som på lackfirma som oftast lackar om hela karossdelen, men det är bättre än en lysande repa.

Färgstift kan du köpa från de flesta verkstäderna, du uppger regnummret och så får dom fram rätt färgkod.

Det är helt fantastiskt vad folk kan köra in i andras bilar. Min bil verkar ha haft någon form av magnet på sig detta år... I februari körde en person in i bakändan på bilen (parkerad). Plasten bak var verkstaden tvungen att byta helt pga spricka, när jag spolade av bilen för någon månad sen noterade jag att några redan har varit och skrapat i denna plast. Tre repor finns det...

Och så för någon vecka sen backade en person in i sidan på bilen (åter igen parkerad), så nu måste hela framdörren bytas... Fel att inte kolla var man kör...

Min repa lyser den med! Har en vit bil och repan lyser svart. Blir så satans trött! ! Det ser ut som någon dragit med en nyckel eller liknande då repan inte är rak utan går som ett liggande S.
Vad kostade detatt lacka om bilen?
Lyser den svart låter det som att det går att polera bort :) Har nog aldrig sett en svart grundfärg utan jag tror det svarta är från det som gjorde repan.

Är det inte buckligt tror jag inte det blir särskilt dyrt ens om det behöver målas lite, ett par tusen som högst vilket ju i och för sig är en hel del det också.

Du har för fin bil :)
Jag brukar resonera som så att första repan är bara bra så behöver man inte bry sig sen.

Runt 50k kostade det förra året när jag begärde offert på min bil, stor kombi, i Stockholm. 20-30k är billigt. Sen kan man ju lacka själv, de gjorde jag tillslut. Kostade 2k. Ingen tror att jag gjort det själv! :)

Runt 50k kostade det förra året när jag begärde offert på min bil, stor kombi, i Stockholm. 20-30k är billigt. Sen kan man ju lacka själv, de gjorde jag tillslut. Kostade 2k. Ingen tror att jag gjort det själv! :)

Jag är så kass på bilar att jag aldrig hade fixat en lackering själv.

En bil jag hade innan skulle lackas om efter skadegörelse. Offerten var på ca 25000, försäkringsbolaget tog all kostnad -1000 kr pga jag var under 25 då. Lackningwn blev aldrig av då jag bad de lösa in bilen istället så fick motsvarande summa i handen, grym deal för mig för bilen var inte värd det, men IF tyckte att de kom billigt undan + tyckte synd om mig så alla var ju glada i slutändan.

Det de skulle lackat då var en hel sida och den bilen var en stor suv.

hur djup är repan ? finns två olika en som är ytlig och en om du får i en nagelspets i repan är den körd , jag jobbar som recondare och har räddat många kunder ifrån att lacka om bilen

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
362
Senast: Fetaost
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 265
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 813
Senast: lindaf
·
Fordon Jag har fått ett stort fult skrap på främre kofångaren. Plasten är repad, räfflad, ful och vit. Jag tänkte ringa försäkringsbolaget, men...
Svar
10
· Visningar
769
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama