Repgrimma?

Amk

Trådstartare
Någon som vet var jag kan hitta en bra repgrimma till bra pris?

Tacksam för tips!

Sv: Repgrimma?

Någon som vet var jag kan hitta en bra repgrimma till bra pris?

Tacksam för tips!

Till och börja med bör du inte göra den själv om du inte vill svära inför omgivningen :D

Och köp aldrig en i nylon!

Jag har blivit rekommenderad att köpa ett märke som heter Silvertap eller Silvertip.

Kännetecknas på att *knytändarna* är sammansatta med ett silverbeslag.

Jag tror att den kostar 200-300:-

Till och börja med bör du inte göra den själv om du inte vill svära inför omgivningen

Stämmer :D Men när man väl fått till den (det mest tålamodsprövande är att justera längden på de olika delarna så att det passar hästen perfekt...) är det roligt att ha en som man gjort själv :bump:

Stämmer :D Men när man väl fått till den (det mest tålamodsprövande är att justera längden på de olika delarna så att det passar hästen perfekt...) är det roligt att ha en som man gjort själv :bump:

jaja men alla har inte det tålamodet...

Varför inte en av nylonrep? De allra flesta jag sett har varit just i nylonrep. De som varit i bomull har varit så lösa och sladdriga att de fungerat väldigt dåligt. Vilket material är det i den du rekommenderade?

Varför inte en av nylonrep? De allra flesta jag sett har varit just i nylonrep. De som varit i bomull har varit så lösa och sladdriga att de fungerat väldigt dåligt. Vilket material är det i den du rekommenderade?
En bra repgrimma skall vara knuten av en styv flätad polyester- eller nylonlina så att den behåller formen. DE som är billiga är oftast knutna av nåt billigt sladder. Man få vad man betalar för, som vanligt.

Jag har faktiskt samma uppfattning som du!!!:eek:
Men de som är lite styvare är ju som du skrev i någon form av nylon och det var just det materialet som någon sa inte var bra. Jag vill också ha en styvare repgrimma för att signalerna ska gå fram bra. Min kostade 29 kronor och är jättebra. I nylon och lagom stabil. Inget sladder där inte. Kompisen köpte en för 250 kr och den är så sladdrig att för mig fungerade den inte alls när jag provade. Ibland ska man inte titta för mycket på prislappen utan vad man faktiskt får.

En bra repgrimma skall vara knuten av en styv flätad polyester- eller nylonlina så att den behåller formen. DE som är billiga är oftast knutna av nåt billigt sladder. Man få vad man betalar för, som vanligt.

Inte alltid, dock. Köpte en dyr variant för 10 år sen samtidigt som jag även köpte en billigare rosa till dottern. Min var rena skräpet, sladdrig och mysko i passformen ... gissa vem som har den jag köpte åt dottern:o... Den håller än och är suverän, färgen till trots:eek:

Jag har faktiskt samma uppfattning som du!!!:eek: Det var som fan, Biggan! :love::love::love: ( kanske det blir du o jag en dag!) :D Men de som är lite styvare är ju som du skrev i någon form av nylon och det var just det materialet som någon sa inte var bra.
Jag har ägt flera repgrimmor och funnit astt Diamond Halters ( från Milsta western) är bäst! Sen att nån nosluddsmupp har fått för sej att nylon är dåligt det är ju bara att ta med en suck!:angel: Köp du en Diamond så har du en grimmar som du är nöjd med resten av livet!:love::love:

Det var inte jag som skulle köpa ny repgrimma, men tack för tipset ifall jag behöver det. Jag har knutit ett par stycken själv också som jag är nöjd med.
Kul att vi kan vara överens om någonting. Ibland blommar asfalten.:bump:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: morgaine
·
Kläder & Bli fin Någon som har tips på ett snyggt, lite längre halsband som köpts till hyggligt pris? Var hittade du det? Helst i Sverige. Typ som...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Rie
·
Hemmet Jag har fått ett par bitar fin hälleflundra. Men jag har aldrig lagat det och vore tacksam för tips på bra recept.
Svar
4
· Visningar
200
Senast: Mineur
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix