Rensa öronen?

S

Sparf

Idag var R jätteirriterad av någonting och viftade med huvudet rätt ofta. Av öronställningen att döma så satt det inne i ena örat. När jag kände efter med fingrarna så stallde han sig och bara njöt eftersom det kliade och jag kunde peta bort massor med 'hästvax'.

Jag brukar inte rensa öronen på hästarna förutom då det verkligen behövs (som idag) men jag tycker det är så svårt. Vad ska man använda och hur ska man göra för att inte skada något? Det måste ju bort om inte annat.

Hur gör ni?

Tack på förhand
/Sparf

Sv: Rensa öronen?

Jag rensar aldrig hennes öron= vill inte bli ovän med henne :devil: hon hatar när jag pillar i öronen så det är ingen ide att ens försöka.

Däremot så brukar jag dra ett par ggr med tummen på sommaren för att ta bort alla knott som kryper in där, trots hennes ogillande.

Travaren tycker faktiskt det är rätt skönt att bli pillad i öronen, fast nordsvensken hatar det.

Jo, jag drog med tummen igår för att få bort massa klegg därinne men det är svårt att få med sig allt då liksom. Och vet inte om jag vill köra ner en stor papperstuss och vrida runt :crazy:

Jag skulle nog inte grejja i öronen.
Jag vet inte hur det ser ut i dom och skulle inte våga.

nää, det är ju det som jag är lite rädd för också, men känns som om jag måste då det sitter något där som irriterar hästen massor.
Svårt det där. Undrar om man kan hitta någon bild på ett hästöra i genomskärning någonstans ?

Jag skulle faktiskt precis ta upp google och söka :p

Jo, jag får passa på nu när jag ändå ska ta ut vet. Svårt att få tag på människan bara :smirk:

Tack för svaren :D

Jag brukar ta en handduk runt fingret, stoppa ner det i hjärnan på hästen och riva runt :angel:

Hästen älskar det, och jisses vad mycket snusk man får med upp. :crazy:

min gillar oxå öronpyssel:D,han brukar stå och gnugga sig mot borsten när man borstar mot öronen (som en hund)

har hittat något brunaktigt klegg :crazy:som pålle uppskattade att bli av med;)

låter skönt ;) Bättre med handduk än med prassligt papper rätt i örat iallafall :p

Jo, min står också ock knuggar sig sådär ibland. Det jag hittade i örat på hästan igår va mörkgrått. Vet inte hur hästars vax ska se ut men mysigt var det då inte iallafall.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 143
Senast: tott
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 088
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 517
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 652
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka