Jag (eller okej, sambon) renoverade mitt släp för något år sen. Instämmer som ovan, gör allt jobb på en och samma gång, räkna på vad du tror att det blir i tid och pengar och lägg på typ 5% av det
.
Vi rensade allt, så det bara var grundstommen i metal kvar. Men det fattades sista biten till överluckan och den sitter fortfarande kvar - så ja gör allt på engång.
Jag har en boj som vi fixade iordning. Jag hittade en sida som sålde färdig skivor som även var målade, men tänkte att jag inte ville lägga dom pengarna och beställde hem skivor och färg och gjorde själv. Med facit i hand kan jag idag ångra att vi inte köpte dom färdiga skivorna. Det hade sparat både tid, tårar och i slutändan även pengar.
Så beroende på vad du har för modell, så är mina bästa tips se om du kan hitta färdiga "renoverings packet" på nätet - det är enligt mig så värt det. Hitta en bra plats att vara på, stora skivor behöver mycket utrymme, både när det monteras ner, förvaring under tiden vid tex tork och när det ska på igen... Gör som jag nämnde ovan en tids och pengaplan, och se till att du har back up plan med annat släp om det behövs. En vän till mig fick slänga ihop halvfärdigt målade skivor m.m. när hästen vart sjuk, det släppet är fortfarande inte färdig målat, 5 år senare...