Renovera hyresrätt - men hunden då?

Vi har också nyligen haft renovering i våran hyreslägenhet. Det var bökigt med hunden såklart, jag löste det genom att släpa honom med mej överallt på dagarna. Jobbar natt, så det var ju lättare på det viset att jag alltid var hemma på dagarna, mindre enkelt med tanke på att jag behövde sova på dagarna. :cool: Inget kul, men det gick! Hunden vande sig snabbt med böket men han är ju mestadels väldigt glad i främlingar också. :p

Hoppas det löser sig för er del också, kanske ni kan skaffa tillfällig dagmatte dom dagarna det kör ihop sig? Jag hade inte heller velat lämna hunden ensam med hantverkarna. Även om min hund är snäll och dom flesta byggubbarna bara ignorerade honom så var det åtminstone en nöt som höll på och trissade hunden till skall.. :wtf:

Usch vad jobbigt att försöka sova ut på dagen med hantverkare i verket. :D

Vår vovve mår som bäst när allt är på sin plats och alla håller käft. Typ. :p:love: Så en renovering ligger nog högt upp på hans lista över top 10 worst case scenarios.

Klart vi hittar en lösning på något vis! Annars skeppar jag honom till grannlandet så får herr corgi någon att gruffa på... :angel:

Usch vad jobbigt att försöka sova ut på dagen med hantverkare i verket. :D

Vår vovve mår som bäst när allt är på sin plats och alla håller käft. Typ. :p:love: Så en renovering ligger nog högt upp på hans lista över top 10 worst case scenarios.

Klart vi hittar en lösning på något vis! Annars skeppar jag honom till grannlandet så får herr corgi någon att gruffa på... :angel:

Åh långnäsan, skeppa hit honom bara! :love: Herr corgi brukar ha respekt för äldre hundmän, så det skulle säkert gå bra. :D Här börjar dom ju snart vara klara med renoveringen iallafall, tror jag. :cautious:

Det finns inga bukefalister som kan tänka sig vara hundvakter kanske? Eller någon vän som hunden känner sedan tidigare som kanske kan passa hund en eller ett par dagar?
Och äh, jag har för mig att vi inte bor i närheten av varandra (vi bor söder om Gbg) men han är såklart (!) välkommen till mig med om det skulle funka :)

Nu har det redan löst sig för dig.
Men din hyresvärd har ingen rätt att till tillträde till din lägenhet för renovering med så kort varsel, du hade kunnat neka.

Nu har det redan löst sig för dig.
Men din hyresvärd har ingen rätt att till tillträde till din lägenhet för renovering med så kort varsel, du hade kunnat neka.

Bra att veta! Vi fick reda på att renoveringen flyttas fram till mitten på nästa månad så lite mera tidsfrist gav ju hyresvärden.

Den första etappen som gäller badrummet rör sig om drygt en veckas arbete, hantverkarna jobbar måndag till söndag från morgon till sen kväll, hos grannen håller de på till 22-tiden. :cool: Sedan skall de byta golv i hela lägenheten.

Vi har inte bett om renoveringen och fick dessutom veta om detta med kort varsel. Ska jag bekosta hundpensionat/kattpensionat för att det - i värsta fall - inte finns något annat alternativ? Jag tycker att det låter märkligt. :confused:

Nu hoppas jag att det går att diskutera fram en lösning med hyresvärden. Hittade detta på Boverket.se:

"Ibland vill hyresvärden att hyresgästerna flyttar ut under renoveringen. Då ska de erbjuda dig en annan lägenhet medan huset byggs om. En sådan lägenhet kallas evakueringslägenhet. Du ska kunna flytta tillbaka till din vanliga lägenhet så snart ombyggnaden är klar. Om det är särskilt svårt för dig att bo kvar under ombyggnaden, till exempel för att du har små barn eller husdjur, så kanske värden kan ordna en evakueringslägenhet åt just dig, även om de flesta av dina grannar bor kvar i sina vanliga lägenheter."
JA det är så . Tyvärr . De kommer inte betala hundpensionat åt dig.
Ordna hundvakt.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 097
Hemmet Hej buke! Hoppas jag lagt tråen på rätt ställe nu Är det någon som har koll på vad som gäller när man är oense med hyresvärden...
Svar
2
· Visningar
1 082
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Min hund blir helt knäpp när vi får post! Hon ska anfalla den och vakta, för att hon inte ska komma åt posten har vi skaffat en...
Svar
16
· Visningar
2 112
Senast: Sparkling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka