Duplo
Trådstartare
Vår hyresvärd har nyligen informerat oss om att vår lägenhet ska renoveras i slutet på månaden. Medan badrummet renoveras ska vi använda badrummet i en tom lägenhet längre bort i korridoren. OK, tänkte jag, det går väl bra? Men sedan insåg jag att det kanske kommer att fungera sisådär att ha hantverkare och hund ihop då hunden dels blir stressad av främmande människor och dels har nära till skall. Dvs. hunden kommer inte att må bra och han kommer att vara ett störningsmoment för de som arbetar.
Det händer ju att mitt och sambons jobb krockar så att vi måste lämna hunden ensam 3-4 timmar. Tänk om hunden (mot all förmodan) skulle skada hantverkarna? Jag har ju strikt hundägaransvar om något händer, jag vill inte lämna hunden men jag kan inte ta med honom till jobbet. Det kan ju också hända att hunden eller katten smiter när de bär in material etc.
Har jag rätt att kräva "evakueringslägenhet" eftersom att vi har djur?
Är det någon som har varit i liknande sits?
Just nu är jag stressad över detta och överväger att resa bort med hunden. Men då skulle jag förlora inkomst och det känns ju bakvänt. Självklart ska jag prata med hyresvärden - men jag skulle vilja ha lite kött på benen innan jag gör det. Google säger mig inte så mycket om just husdjur och renovering...
Det händer ju att mitt och sambons jobb krockar så att vi måste lämna hunden ensam 3-4 timmar. Tänk om hunden (mot all förmodan) skulle skada hantverkarna? Jag har ju strikt hundägaransvar om något händer, jag vill inte lämna hunden men jag kan inte ta med honom till jobbet. Det kan ju också hända att hunden eller katten smiter när de bär in material etc.
Har jag rätt att kräva "evakueringslägenhet" eftersom att vi har djur?
Är det någon som har varit i liknande sits?
Just nu är jag stressad över detta och överväger att resa bort med hunden. Men då skulle jag förlora inkomst och det känns ju bakvänt. Självklart ska jag prata med hyresvärden - men jag skulle vilja ha lite kött på benen innan jag gör det. Google säger mig inte så mycket om just husdjur och renovering...