BernT
Trådstartare
Ska ju såklart ta ut hantverkare asap och få offert men kul att få input från andra också
Jag har tänkt fixa lite i mitt badrum i höst/vinter. Det jag tänkt göra är byta golv (nu är det typ våtrumstapet tror jag det heter?) och byta badkaret till en duschkabin. Plus att jag istället för det vanliga handfatet tänkt ha en betonghylla med ovanpåliggande handfat.
Iaf jag ska lägga stengolv, ungefär hur mycket per kvm borde jag räkna med att det kostar? Alltså själva jobbet att få dit det, vad golvet kostar vet jag ju. Väggarna är kaklade så finns ingen anledning att byta det.
Badkaret kan jag slänga ut själv, toaletten behöver inte flyttas antar jag eftersom den inte sitter fast i golvet. Handfatet däremot behöver ju bort + att de installerar det nya. Duschkabinen kan jag själv montera upp bara golvet är klart.
Har googlar lite och läst allt från 10k till typ 50k så det verkar ju variera
Så sammanfattningsvis det som behöver göras ;
Riva bort existerande golv
Lägga dit nytt golv med fuktspärr och allt vad det innebär
Ta bort handfatet
Montera upp hyllan + handfatet ovanpå
Visst får jag väl avdrag på det också? Rot eller vad det heter.
Jag har tänkt fixa lite i mitt badrum i höst/vinter. Det jag tänkt göra är byta golv (nu är det typ våtrumstapet tror jag det heter?) och byta badkaret till en duschkabin. Plus att jag istället för det vanliga handfatet tänkt ha en betonghylla med ovanpåliggande handfat.
Iaf jag ska lägga stengolv, ungefär hur mycket per kvm borde jag räkna med att det kostar? Alltså själva jobbet att få dit det, vad golvet kostar vet jag ju. Väggarna är kaklade så finns ingen anledning att byta det.
Badkaret kan jag slänga ut själv, toaletten behöver inte flyttas antar jag eftersom den inte sitter fast i golvet. Handfatet däremot behöver ju bort + att de installerar det nya. Duschkabinen kan jag själv montera upp bara golvet är klart.
Har googlar lite och läst allt från 10k till typ 50k så det verkar ju variera
Så sammanfattningsvis det som behöver göras ;
Riva bort existerande golv
Lägga dit nytt golv med fuktspärr och allt vad det innebär
Ta bort handfatet
Montera upp hyllan + handfatet ovanpå
Visst får jag väl avdrag på det också? Rot eller vad det heter.