Istället för att skapa en ny tråd fortsätter jag här.
Jag kör lite halvt regelbundet tom maskin på 90 grader (varmaste på min Electrolux Flexcare) med 3 matskedar citronsyrapulver. Tvättar med grummes flytande direkt i maskinen och ättiksyra i sköljmedelsfacket. Kläder I 40 och handdukar och sängkläder i 60.
Ändå är det alltid massa äckel i de där gummibälgarna. En del går att torka ur hjälpligt men den innersta går verkligen inte, den sitter innanför kanten på trumman så kan man som mest tvinga ut den som på bilden. Är det alltid såhär? Ska hela bälgen gå att ta bort på något vis jag inte fattar? Jag tvättar inte mycket smutsig tvätt alls och inte heller superofta. Var länge sedan jag ens tvättade schabrak och då är de alltid väl avborstade och används aldrig ens tills de är så värst grisiga.
Dessutom går det alltid att tömma ut över 1 dl ur dräneringen i botten av maskinen efter en tvätt. Är det normalt?
Bor i lägenhet och instruktionsbok för både tvättmaskin och torktumlare lyser med sin frånvaro.
Har egentligen inga problem kanske ska tilläggas, ingen dålig lukt eller tvätt som inte blir ren eller så. Mest att jag har dille på saker som inte går att göra rent ordentligt och det känns så sunkigt att veta att vattnet i maskinen alltid skvalpar runt med denna gegga därinne
Hade problem uppstått hade jag ju fått kontakta min fastighetsskötare då vi inte har gemensam tvättstuga.
Tillägg: öppnar alltid lucka och tvättmedelsfack helt direkt efter tvätt och minst 1 dygn och stänger sedan aldrig helt.