Ren probiotika

Pathmaker

Trådstartare
Vår ena häst har haft problem med magen och diarré som kommer och går. Ringde veterinären idag och nu ska vi avmaska och han rådde oss att läsa på om mjölksyrabakterier och skaffa någon som innehöll det också. (kommer dock inte ihåg namnet, blev lite stressigt så hann inte skriva ner det)

Men vart får man smidigast tag på REN probiotika som inte kostar en förmögenhet och som inte innehåller annan fuffens?

Tacksam för svar! :)
 
Vår ena häst har haft problem med magen och diarré som kommer och går. Ringde veterinären idag och nu ska vi avmaska och han rådde oss att läsa på om mjölksyrabakterier och skaffa någon som innehöll det också. (kommer dock inte ihåg namnet, blev lite stressigt så hann inte skriva ner det)

Men vart får man smidigast tag på REN probiotika som inte kostar en förmögenhet och som inte innehåller annan fuffens?

Tacksam för svar! :)

Pro Kolin eller Pro Equo. Vad för mask har hästen?
 
Tack för tipsen förresten!
Tyvärr så funkar inte Pro Equo då vi helst vill ha i liter, men det gick inte att beställa hem och vi har ingen återförsäljare så nära :(
Pro Kolin finns bara i pastaform, hade hellre önskat ett i pulver, om det finns?
 
Kolla på EM? Tror det kallas synvital till häst, men säljs även som EM och Bokashi.
Ger mina det (jag blandar själv) och båda hästarna har varit helt bra i magen senaste två åren!
 
BioLATTE finns för djur och kan köpas överallt i Finland (i vanlig hälsokostbutik). Det finns i Sverige men kanske inte så allmänt.
 
Tack för tipsen förresten!
Tyvärr så funkar inte Pro Equo då vi helst vill ha i liter, men det gick inte att beställa hem och vi har ingen återförsäljare så nära :(
Pro Kolin finns bara i pastaform, hade hellre önskat ett i pulver, om det finns?

ProEquo är ju i påsar? Pulver alltså. Jag beställer direkt från tillverkaren.
 
Probimin fick jag rekommenderat av veterinären när jag ringde och fråga om min häst som har varit dålig i magen ett tag. Ska skicka in ett nytt maskprov med nästa vecka och se så att all mask är borta med.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 865
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 310
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 733
Senast: Jamtland
·
Katthälsa Hej! Imorse kräktes ena katten upp all frukost och i den hittade jag en mask... :yuck: Efter lite googling är jag säker på att det är...
Svar
6
· Visningar
995
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp