Remontträns

Zolimita

Trådstartare
Med ställbar nosgrimma vill jag ha tips på! Det ska vara svart med silverspännen.Helst inte över 800 kr.Nu är jag less alla remontgrimmor som är för långa i nosdelen i strl full.

Sv: Remontträns

Jag har samma problem fast tvärtom, de är för korta för min. Henri de Rivel har ett träns med remontnosgrimma i rätt prisklass. Tyvärr hittar jag ingen bild men i stallet har ett. Det är snyggt faktiskt

Haha jag köpte ett Cob förra helgen till min stora häst tänkte att det här måste passa. Den nosgrimman var också för lång. Jag har nu mätt på det gamla tränset och ska imorgon in till stan och mäta i butiken, jag lär väl komma hem med ett shettisträns.

Vet ju att Treadstone har en ställbar remont nosgrimma också,men i första hand vill jag ha ett komplett träns.

Jag lånar tråden lite om det är ok! :)
Vad är snyggats på remont? med eller utan vitt foder? jag ska ha i färg brun/tabacco till häst med ganska bred bläs.
Jag har kikat lite på nätet men hittar inga med vitt foder..

Jag har en ställbar från treadstone, gick på runt 200 kr. Dock fick jag köpa en i storlet ponny, annars skulle den nog blivit för lång (där i remmen över nacken, är jättebra på att förklara :angel:)

HMC har ett med vitt foder.Vet ej om det finns i brunt? Dock har mitt blivit fult då ponny lyckats komma åt det och bita på det:crazy::D

Jag har en ställbar från treadstone, gick på runt 200 kr. Dock fick jag köpa en i storlet ponny, annars skulle den nog blivit för lång (där i remmen över nacken, är jättebra på att förklara :angel:)
Har sett en sådan i en butik,hittar jag inget komplett träns köper jag enbart nosgrimman.Verkade ju vara hyfsad kvalite:)

Vad är det för mått på era remontnosgrimmor? max-mini på nackdel och nosgrimmans "nosrygg-del"?

Jag har en från Globus jag bytte till mig, i storlek full är den ovanligt smal, vilket är jättebra! (eftersom dom jämt är förstora)

Den är i full, minsta 15cm och största 21cm, så är alldeles lagom till min arabdam, dock kan jag ju inte påstå att den är mjuk och fin i lädret, men den passar ju iallafall så tänkte att tills jag hittar nån bättre så får den duga.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Freazer
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 727
Senast: Edla
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 208
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka