Remontnosgrimmor

beajacobsson

Trådstartare
Hej,
Min ponny behöver ny remontnosgrimma. Köpte ny lackade aachen nosgrimma i somras efter att ha provat rida på en ca 3 månader, och allt fungerade bra tills jag provade den nya lackade. Gick inte alls, så väljer nu att återvända till mig kära remontnosgrimma då hon fungerar absolut bäst på den. Dock har jag en vanlig svart, jättetråkig, och letar efter något lite trevligare! Letar helst efter den klassiska med vitt foder, totalt kär i de och dess enkelhet, men går ju inte att få tag på?! Skulle behöva ha lite tips på var man kan köpa sådana, eller beställa, eller någon annan sorts snygg remontgrimma. Dock bara slätt läder, inga stenar och pärlor eller spännen, gillar det enkelt och stilrent plus att man får bara tävla i släta lädergrimmor, men mer än en vanlig svart :) tacksam för tips

Kanske i lackad? Det för finnas i remont också. Vart vet jag inte. Men kan minnas att jag har sett det någonstans. :)

@rostad har så rätt att jag rider med remont:). Det jag tycker är svårast är att hitta modeller som är smala och inte så himla bulkiga. De snygaste modellerna har OS, men kostar därefter. Från dom kan du även få vilken färg på fodringen du vill, men gissar att nosgrimma går loss på 1-1,500:-.

Jag har antingen en från Hansbo på spännen uppepå som kommer från deras islandskollektion, eller en från Gelngordon i modellen Ariel som är lite upphöjd.
1459763_10201828899796084_704063667_n.jpg

Hej,
Min ponny behöver ny remontnosgrimma. Köpte ny lackade aachen nosgrimma i somras efter att ha provat rida på en ca 3 månader, och allt fungerade bra tills jag provade den nya lackade. Gick inte alls, så väljer nu att återvända till mig kära remontnosgrimma då hon fungerar absolut bäst på den. Dock har jag en vanlig svart, jättetråkig, och letar efter något lite trevligare! Letar helst efter den klassiska med vitt foder, totalt kär i de och dess enkelhet, men går ju inte att få tag på?! Skulle behöva ha lite tips på var man kan köpa sådana, eller beställa, eller någon annan sorts snygg remontgrimma. Dock bara slätt läder, inga stenar och pärlor eller spännen, gillar det enkelt och stilrent plus att man får bara tävla i släta lädergrimmor, men mer än en vanlig svart :) tacksam för tips

Kika på utbudet för islandshästar? Där är mycket skräp men nåågot kanske passar?

http://www.hilbar.se/shop/about.php?sub_cat=59&disp=cat&cat=47

@rostad har så rätt att jag rider med remont:). Det jag tycker är svårast är att hitta modeller som är smala och inte så himla bulkiga. De snygaste modellerna har OS, men kostar därefter. Från dom kan du även få vilken färg på fodringen du vill, men gissar att nosgrimma går loss på 1-1,500:-.

Jag har antingen en från Hansbo på spännen uppepå som kommer från deras islandskollektion, eller en från Gelngordon i modellen Ariel som är lite upphöjd.
1459763_10201828899796084_704063667_n.jpg
precis som du säger, har OS de snyggaste, men jag känner väl själv att det är lite mycket för mig, går nämligen in på mitt sista ponnyår här nu och känner att saker som köps så dyrt är sånt jag vill använda tills det verkligen slits ut. Men håller också med om att de snyggaste är de smalare.. Får väl leta vidare, antar att det borde gå att hitta någonstans :)

Men det kanske finns att hitta bättre beg. Facebook har flera sidor med bra kvalité på hästutrustning.
Ja jag är med i några sådana sidor, än så länge har jag frågat men inte fått svar, men bara att leta vidare! Plus jag hade tänkt fråga några av de jag känner som rider, har man tur har de någon liggande som de vill sälja för billig peng :)

Detta va en tråd för mig :D
Jag rider alltid min på remontnosgrimma och jag har ett rundsytt träns ifrån OS som ser ut sådär:

Och sen har jag precis köpt ett nytt rundsytt ifrån Santa Cruz med lackad nosgrimma:love:. Ser ut såhär:

10723519_10152511443283366_614764381_n_zps309c43d3.jpg
[/URL]

Får nog faktiskt säga att lädret är mjukare i tränset från Santa cruz men den ifrån Os känns lite mer välsytt. Den lackade nosgrimman är bredare och mjuk som smör så den tycker jag sitter bäst på!
(Pannbanden är utbytta på båda tränsen.)

Detta va en tråd för mig :D
Jag rider alltid min på remontnosgrimma och jag har ett rundsytt träns ifrån OS som ser ut sådär:

Och sen har jag precis köpt ett nytt rundsytt ifrån Santa Cruz med lackad nosgrimma:love:. Ser ut såhär:

10723519_10152511443283366_614764381_n_zps309c43d3.jpg
[/URL]

Får nog faktiskt säga att lädret är mjukare i tränset från Santa cruz men den ifrån Os känns lite mer välsytt. Den lackade nosgrimman är bredare och mjuk som smör så den tycker jag sitter bäst på!
(Pannbanden är utbytta på båda tränsen.)

riktigt fint, ska nog försöka inhandla en lackad också, men min ponny har svårt för det breda... Vet inte vad hon har problem med, men låt oss säga att hon är ett extremt stoigt sto haha.. Så om något inte är 100% går det inte att ändra. Får leta efter en smalare, men gällande lackade verkar det inte vara något problem att hitta. Älskar det rundsydda också, det känns så simpelt men så klassiskt och snyggt :love:

Jag måste dock vara blind, hittar inte tränset på Lyckås hemsida...Eller så kanske det inte finns där bara (alltså på hemsidan).. :/

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 537
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 458
Senast: Stereo
·
Utrustning Jag är på jakt efter ett nytt pannband. Jag vill gärna ha något mer än slätt läder men absolut inte kristaller eller pärlor. Den enda...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: Miingla
·
Utrustning Jag behöver tips på träns till min 3½-åriga welsh cob som har ett aterom som inte rekommenderas att opereras bort, placerat ca. 5...
Svar
6
· Visningar
2 324
Senast: phie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama