Remont-träns

carzz

Trådstartare
Har tänkt köpa ett träns med remontnosgrimma och vill gärna ha tips om vart jag kan hitta sådana. Behöver inte vara av superbra kvalitet, men den ska hålla för hemmabruk och inte vara alltför dyr.
Sätt gärna upp bilder och pris.

Senast ändrad:
Sv: Remont-träns

Tro det eller ej men jag gillar hööks remontträns. Kostar ingenting (typ 250 kronor), och jag gillar att nosdelen är så pass kort som den är. Kanske blir FÖR krort på grövre hästar dock.

070212013copy.jpg

z3246a.jpg

Hippson har ett, visserligen 470kr, men jag har beställt från hippson förr och tycker de är jättebra på att leverera och så.

Jag har faktiskt kollat på hööks träns tidigare. Tyckte att den bruna var väldigt fin men nu när jag ska sälja min bruna sadel så måste jag ha en svart istället. :p

Knights har ett svart träns med remontnosgrimma. Närmsta återförsäljare utav Källquists produkter bör kunna ta hem detta till dig om det inte finns hemma i butik. Tror även Eriks hästshop www.erikshastshop.com har det tränset. Det kostar runt ca 500 kr komplett tror jag. Och det är relativt mjukt redan från början.

Horsemans Choice finns också på Eriks (säljs också genom K-qvist)
och är väll helt okej för pengarna, går nog att få mjukt men är rätt så hårt från början. Knights tränset är lite mer välarbetat också tycker jag, men det är ju så - man får vad man betalar för ;)

Jag har oxå ett HMC-träns! Har haft det i flera år till vårat D-ponny sto. Tyvärr fick jag avliva henne i februari. Men nu har hennes son fått ärva det när han är på inkörning. Han kommer att bli storhäst så han kommer att växa ur det. Får väl köpa ett nytt lika dant i full-storlek när det är dax.:D Är i varje falljätte-nöjd med tränset!!:bump:

Hittade vanligt enkelt svart remontträns igår för tvåhundringen. Vet ni var? Tro't eller ej, men det var på Obs (Coop). De hade en hel del vettigt till bra priser. Utrustning- foder- stängsel- medikamenter- kläder- etc, etc.

Hippson har ett, visserligen 470kr, men jag har beställt från hippson förr och tycker de är jättebra på att leverera och så.

Detta hade de oxå, men kommer inte ihåg om det var remont eller ej på. Och till ett bättre pris. På Obs alltså.

Hur är Börjes remontträns, vet någon? Kan gissa att det inte är den bästa kvalitén, men billigt iallafall.:idea: Har tänkt beställa lite annat därifrån så det var därför jag tänkte på det tränset..

Om det är ett billigare träns runt hundralappen vet jag ungefär hur kvalitén är. En i stallet köpte ett därifrån, dock pullarträns och det var komplett med tyglar och kostade runt 100-150 kr, men det var stenhårt och tränset var verkligen i kvalité med papper (mycket dålig!) .. det var tunt, sprötigt och torrt. Nosgrimman var jätte liten, men käkremmen var jätte lång och den fick man klippa av etc.

Nej, t.ex. HMC är klart bättre då!

Jag har köpt remont från Börjes med jämna mellanrum i ungefär 15 år. Flera finns ff kvar, still going strong, dock inte i originaluppsättning. (Jag har blandat friskt för att få den passform som behövts till just den hästen.) Sista inköpet var för ca två år sedan, behövde ett FS. Har inget att anmärka på just det tränset. Förutom att spännena blivit fula på de allra äldsta.

det skulle jag aldrig ha på min häst iaf, äckligt pappersläsder o ofodrad nosrem mm :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 190
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
919
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka