Remont nosgrimma svart med vitt foder

mackan

Trådstartare
vart finns dessa att köpa för vanligt pris!? skall vara just Remont. Letar och letar, det enda jag hittat är ngt topp märke island som kostar 400 spänn för bara nosgrimman :crazy: Det skall vara till stor häst.

:bow:

Sv: Remont nosgrimma svart med vitt foder

På islandsavdelningen! Om de inte slutat med den...

Den är svart med vitt foder, ställbar övre nosdel med rundade mässingsspännen. Väldigt snygg, men matchar tyvärr inte ett "vanligt" träns med silverspännen.

Jag köpte min nosgrimma på AnnonsDirekt, hittade inga nya.:idea:

Köpte nyss på Börjes för typ 50 kronor. Lite stela i lädret men blev mjukare efter smörjning. Fast den är helsvart.

Jag köpte mitt träns med vitfodrad remont på EKO för typ 179:-, bra kvalité trots att det var ganska billigt!

dubbelt --------------

Senast ändrad:

ahh. islands nosgrimma med mässings spännen. funkar inte -det ska vara silver....!

Feel: Kan man beställa från Eko via nätet? Har ingen ens i denna regionen....

Men hallå - det ska ju vara vitt foder, det är hela poängen. en svart remont kan jag ju få tag i vart som helst! :D

Det finns hela träns med sån nosgrimma ute på Tradera just nu, nya. Tror utropspriset var 199:-.

Köp tränset, behåll nosgrimman och sälj resten vidare.:idea:

Det var RIKTIGT fint - tack för tips!

Det är dock MÄSSING i ringarna, tyvärr....

gud vad petig jag är! :D

tack och kram tillbaka! :bow:

Var synd! Du är INTE petig :angel: Jag är precis likadan.. Sadlen måste vara samma beslag (mässing/ss) som tränset är & benskydden med m.m. :P Allt måste matcha! Annars får man PANIK :eek: :p

Kram ;)

Du får köpa ett träns med mässningspännen, eller så polerar man mässningspännena med polermedel ett par ggr så bleks mässingen till nästan silver...

jag har en beg remont nosgrimma,kommer ej i håg vart jag köpt den,var ett tag sen,vet ej heller om det är mässing eller silver..
den ligger nog och dammar igen nånstans i skåpet..:rofl:
ska se om jag kan hitta på den och kika vad det är för märke..

Polly_Mulle skrev:
Du får köpa ett träns med mässningspännen, eller så polerar man mässningspännena med polermedel ett par ggr så bleks mässingen till nästan silver...

det låter oerhört ambitiöst i min bok att måsta köpa först och främst ett komplett träns, med fel färg och sen polera bort, bara för att använda nosgrimman, ska ju inte ha tränset, har tillräckligt många träns..... ska det verkligen vara så oerhört svårt att hitta en med silver spännen? :D

Granngården. Ingen superkvalitet men ok!

Liknande trådar

Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 870
Senast: SiZo
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 298
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 801
Senast: Voeux
·
Utrustning Jag letar efter ett rundsytt träns till min häst men kan inte hitta något jag tycker är perfekt. Så nu ber jag om tips! Önskemål: Svart...
Svar
15
· Visningar
1 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar