Remiss/triggerfinger

Babe

Trådstartare
Jag har artros, höfter och händer. Utrett och klart sen år tillbaka. Har dock det senaste året drabbats av triggerfinger. Har under våren eskalerat något enormt och jag sökte läkaren som ville ge mig en remiss till ortopeden. Igår fick jag svar från handkirurgen, väntan är mellan 9-12 månader innan jag ens får besked om en tid,,,

Hur går jag vidare, kan jag hänvisa till vårdgarantin? Vart vänder jag mig? Till vårdcentralen som skrev remissen eller till handkirurgen på Sahlgrenska?

All hjälp och råd mottages tacksamt, då jag verkligen behöver hjälp tidigare än inom ett år. Det mesta i vardagen blir begränsat pga problemen detta skapar.

/B

Min sambo fick cortisonspruta och gick med tejpat finger drygt två veckor efter. Till honom så de att minst två tredjedelar av de som fick den behandlingen blev bra av det. Kan det vara ett alternativ för dig också kanske?

Min sambo fick cortisonspruta och gick med tejpat finger drygt två veckor efter. Till honom så de att minst två tredjedelar av de som fick den behandlingen blev bra av det. Kan det vara ett alternativ för dig också kanske?
Det är kortisonspruta jag väntar på, känns bara orimligt att behöva vänta mer än nio månader på den.

Om det var mitt finger, och mitt hemsjukhus som hade de väntetiderna, skulle jag nog tittat på läget i grannlänen.
Hur gör jag det? Vart vänder jag mig? Kan jag hänvisa till vårdgarantin på 90 dagar, känns luddigt när man läser om det.

Om vårdgarantin gäller (brukar vara så men inte säkert) så tror jag att man isf får gå till annat län. Ring dem och fråga!

Kolla om det finns något vårdgarantikansli i ditt landsting. Jag gick via dem när det gått tre månader och fick sen en tid efter ca en månad.

Eller så kan du kontakta Patientnämnden och be dem trycka på, om det nu bara är en spruta du ska få borde det ju finnas nån tid.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 621
Senast: Fruentimber
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 619
Kropp & Själ Nu är jag helt lost! Mamma har problem med en höft, hon har skickats hit och dit mellan läkare, röntgen, sjukgymnaster osv i... snart...
Svar
15
· Visningar
1 082
Senast: CillaW
·
Kropp & Själ Vill ha input ang inklämning (impingment) i höft eller ngt liknande (eller kanske inte alls). //Läkarna = flertalet vid vårdcentral...
2
Svar
38
· Visningar
3 154
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar