E

Empa

Tänkte bara höra om det är någon som har en häst efter Remember?

Sv: Remember

Ja vi har en i stallet. Jag äger den inte men vi har mycket gemensamt ansvar för hästarna jag och stallägaren så jag har mycket kontakt med den ändå.
Hästen ifråga är ett sto f. 03 e. Remember - Grundstein II. Mycket kapabel liten dam, har mycket lätt för sig, god exteriör och både rör sig och hoppar trevlig.
Har löshoppats 3 gånger nu i höst och har haft en hinderklokhet från första stund som man sällan ser. Fullständigt klar över vad hon ska göra och taxeringen sitter som gjuten :)
Visad på 1-årspremiering med klass 1.

Har du en Remember-häst själv?

Ja, har precis köpt en Valack-03(Remember-Rastell-Falstaff). En väldigt trevlig häst, mkt bra exteriör och rör sig väldigt trevligt. Har inte löshoppat ännu, så det ska bli himla intressant. Det är så kul att höra hur det går för andra avkommor :)

Tyvärr fick ju inte Remember så många avkommor i Sverige innan han reexporterades till Holland (och sedan exporterades vidare till USA för stoooora pengar) så då är det ännu roligare att hitta andra avkommor tycker jag! Lycka till med din lille kille!

Jag kommer få hem en avkomma efter Remember (modern efter Napoleon) imorgon! :banana:
Hur är era i humöret? Min är jättelugn för att vara 03a.
Var med första "uppsittningen", Han var hur lugn som helst. han gjorde ingenting!
Han är verkligen en genomsnäll häst.

Har sett honom löshoppats en gång, den första gången, Det tyckte han var skitkul! då blev det lite mer fart i han! ;)

Har någon av er bilder på eran så man kunde se om det finns någon likhet? :idea:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 500
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka