R
Raderad medlem 149524
Jag håller med om mycket av det du skriver och jag har även hört om sånt från flera andra. Det är inte sååå o vanligt att andvändare lämnar bukefalos för att dom inte orkar med klimatet och så. Jag vet flera som har lämnat exakt därför tyvär.Jag har varit medlem här sen 2008 eller 2009 och har märkt att klimatet blivit hårdare. Första åren var det riktigt kul för jag skrattade ofta så jag fick ont i magen pga alla roliga trådar men nu drar jag mig för att gå in här för magkänslan har blivit dålig. Det är väldigt mycket negativitet numera.
Det finns/fanns ett par användare, A och B, som jag vet om som jag tycker blivit illa behandlade för att de hade svårigheter i livet, så andra här verkade bli arga på dem för att de inte följde de råd de fick.
I tråd efter tråd höll de på med att uppfostra de två användarna.
Jag anade att de har nog funktionsnedsättningar eftersom jag kände igen mig själv i dem (har npf) och helt enkelt inte kunde ta till sig alla goda råd som prackades på dem.
(Min känsla var rätt, de fick senare npf-diagnoser).
En gammal användare har skrivit på forumet att det fanns en speciell grupp där medlemmarna diskuterade en av användarna (A) och pratade ihop sig om hur de skulle trycka till h*n.
Fast jag har inte sett gruppen själv så kan bara lita på vad h*n skrev (och jag tror det var sant för efter det minskade hackandet på medlemmen A markant och folk började uppmuntra h*n i stället).
En av medlemmarna i den gruppen har även indirekt bekräftat att den fanns.
Jag brukar vara på tre andra forum, ett är Flashback. Det är det minst trevliga forumet, sen kommer buke, fast här rensar moderatorerna bort elakheter så det verkar trevligare än det är eftersom man ofta inte hinner läsa allt som skrivs.
En gång var jag borta härifrån i 6-10 månader då jag inte orkade med klimatet.
Senaste halvåret eller så har jag börjat ignorera vissa användare kortare eller längre tid, det gjorde jag aldrig förut.
Självklart kommer folk att tjafsa emot mig nu men då får jag helt enkelt sätta tråden på ignore ...
Edit: sätter nog den på ignore direkt, kom jag på.
Och det är en heldel som har hänt på bukefalos som dom exemplen du skrev om som kanske många inte vet om.
Och nej bukefalos är säkert inte jätte hemskt motför andra forum så ingen tror det. Och domflesta är säkert snälla även här!
Men jag tycker ändå att sånt be höver sägas också att det händer och att det kanske inte är sååå snällt och under bart alltid här heller.