Relation till veterinär?

thoora

Trådstartare
Ni med lite större stuteriverksamhet, hur ser ert samarbete med veterinär ut? Jag tänker nu inte främst på en eventuellt seminverksamhet, även om det såklart också kan ingå, utan uppfödningsbiten. Har ni en och samma veterinär som är kopplad till verksamheten och känner stona? Hur fungerar det vid akuta lägen (komplicerade fölningar exempelvis), finns det någon slags dygnet runt jour för just den veterinären? Hur kompenseras det ekonomiskt? Eller förlitar ni er på jourhavande distriktsveterinär? Hur fungerar i så fall det?

Sv: Relation till veterinär?

Vi har en veterinär som vi samarbetar med när det gäller alla planerade veterinärbesök.
Vid akuta saker är det distriktsveterinärerna som gäller. Alla distriktare jag har varit i kontakt med de sista åren har varit superduktiga, och många av dem har dessutom extra duktiga på häst, så vi har verkligen tur häromkring.

Vi har lyckligtvis bara haft två fellägen hittills vid fölning och lyckats lösa dem själva.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 570
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård