Rekommenderat brev

Om du kan hämta ett paket och godkänna med bankid så står det längst ner på streckkoden. Det kommer du förmodligen inte att kunna göra eftersom appen också anser att paketet står i ett annat namn om du nu stavade ditt namn med h på slutet när du skapade ditt bankid. Det räcker med att ett företag har skrivit med alla förnamn och du själv inte skrivit i alla förnamn när du skaffade bankid så fungerar det inte att legitimera sig med bankid.
Finns ingen streckkod alls. Ett id nummer och vem som skickat och från var.
Syns inte att det kommit ens och avin fick jag i torsdags.
 
Har du ingen digital avi så är inget nummer på paketet skrivet eller mejladress. Så har mor din inte skrivit mejl eller nummer som är kopplat till dig kommer inte bank id fungera.
 
Samma sak har jag råkat ut för. Fick ett paket där mitt efternamn är stavat med C, men mitt efternamn stavas ju med K enligt Skatteverket (det ska egentligen stavas med C men är fel någonstans så delar av släkten stavar med C och delar med K).
Personen som skickat paketet fick ringa postnord och ändra mitt namn till rätt och så kunde jag hämta ut det sedan.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Det måste stå samma namn, annars kan ju fel person hämta ut det. Personnumret står inte på försändelsen.
Kan du använda mobilt BankID istället? Vet inte om det fungerar på rek men vanliga paket går att hämta ut med mobilt BankID. Aldrig gjort det själv så vet inte exakt hur det går till.
Jag har blivit nekad att hämta med mobilt bankid.

Nu är det knappast applicerbart på felstavade namn i och för sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp