Reklampolicy på Bukefalos?

Jag undrar också om det finns någon reklampolicy eller om man varje gång man ser något anstötligt ska PM:a @Gunnar?

Exempel: Jag får t.ex. i trådar som rör inredning ofta upp sidor som handlar med piratkopierade möbler, t.ex. VOGA (idag) och Infurn. Det är väl inte nödvändigt olagligt per se, men de utnyttjar ett kryphål i lagen (företagen baserar sig t.ex. Isle of Man där patentskyddet bara är 25 år) och är således av moraliskt tveksam karaktär. Det senare företaget, som i och för sig var ett tag sedan det kom upp, står på svarta listan och är under utredning för ekonomisk brottslighet. Jag blir lite brydd när det kommer upp dylika annonser.

Det känns som en övermäktig uppgift för Gunnar att hålla koll på alla områden och avgöra vad som är etisk i synnerhet som han själv inte ser mer än en bråkdel av alla annonser. Väcker något anstöt så meddela Gunnar så han kan ta ställning.

Det känns som en övermäktig uppgift för Gunnar att hålla koll på alla områden och avgöra vad som är etisk i synnerhet som han själv inte ser mer än en bråkdel av alla annonser. Väcker något anstöt så meddela Gunnar så han kan ta ställning.

Men det var precis min fråga ju. Finns det en policy? Vill Gunnar få meddelanden om dylikt?

De flesta annonserna som visas på Bukefalos kommer via Google, att de har någon form av policy för vad som tillåts är jag ganska säker på.
Jag kan ställa in ett litet fåtal saker generellt om vilka annonser jag inte vill se. Resterande måste jag blocka för hand om jag förstått det hela rätt.
Jag kan tänka mig att vissa annonser lyckas gå förbi googles filter om vad som är ok, ibland.

Ser ni annonser som ni inte tycker borde finnas här på sidorna får ni gärna rapportera detta till mig, försök ange vilken webbadress de länkar till, då helst utan att klicka på annonsen.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 157
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 572
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30