Reklampolicy på Bukefalos?

Har Bukefalos någon reklampolicy och i så fall vilken? Att få en stor annons för Sverigedemokraterna högst upp när man är inne på Buke känns ärligt talat sådär :/
Gunnar varken säljer eller administrerar annonserna, om någon är stötande så påtala det jag tror han kan blocka dem.

Gissningsvis så anser han att forumet inte ska vara politiskt så jag tvivlar på att han kommer att ensidigt blocka anonser från ett riksdagsparti, antingen allt eller inget skulle jag tro.

Nej jag vet det är googleannonser osv - att annonser som dyker upp inte alltid är kopplat direkt till Buke, men kan ju ändå finns en policy och vet han blockat andra. Därför jag var nyfiken på om det finns någon policy för just politiska partier t ex.

Och påtala att jag finner den stötande är ju just vad jag gjorde med trådstarten..

Håller helt med! Jag förstår inte heller varför jag får upp SDs annons helatiden.
Galet irriterande!
Har haft den där sedan igår, snudd på hets mot aida!

Och även om Gunnar inte styr annonserna så vet antagligen inte en stor andel forumbesökare det. Så det är ju också en anledning att fråga om policy - om Bukefalos vill bli förknippat med annonsplats för SD, även om det nu inte är medvetet som det slumpat sig så. Det är en STOR blaffa till annons så den passerar inte obemärkt heller.

Eller så kan man installer adBlock (eller en annan likväridg) i webbläsaren, har jag och jag ser inga reklamannonser någonstans här på sidan. :)

Fast det förändrar det hela hos mig. Min fråga kvarstår ju ändå, den är ju mer allmän och inte "lös MITT problem" =)

Fast dom som stör sig på att reklam poppar upp kan ju göra detsamma (speciellt om de inte redan visste hur man gör), det kommer alltid finnas reklam någon stör sig på. ;)

Absolut. Men då missat du poängen med min fråga. Om Buke har någon reklampolicy och i så fall vilken, och om det för Bukefalos (dvs Gunnar) är okej att om än ofrivilligt/omedvetet agera annonsplats åt SD och riskera att bli sammanknippade med att tillåta dels politiska annonser i allmänhet och dels annonser från SD i synnerhet.

Det finns mer än en sida/tidning/whatever som har som policy att inte ta in politiska annonser/budskap. Andra tar sig friheten att sålla (och väljer bort SD) och ytterligare andra väljer att tillåta all politisk annonsering utan "censur".

Som slutanvändare/läsare/etc kan jag välja att inte besöka sidan/köpa eller läsa tidningen osv. Eller rensa bort just det jag inte vill se. Men det är ju en annan sak än vilken ställning t ex en websida intagit. Och då annonserna genereras lite hux flux blev jag nyfiken på om buke har annonspolicy och om det är ur Gunnars synvinkel olyckligt när det visas viss reklam (politisk, SD, annat) i anslutning till Buke. Jag vet att han sorterat bort autogenererade annonser tidigare nämligen så helt obrydd eller oengagerad i frågan är han inte.

Absolut. Men då missat du poängen med min fråga. Om Buke har någon reklampolicy och i så fall vilken, och om det för Bukefalos (dvs Gunnar) är okej att om än ofrivilligt/omedvetet agera annonsplats åt SD och riskera att bli sammanknippade med att tillåta dels politiska annonser i allmänhet och dels annonser från SD i synnerhet.

Det finns mer än en sida/tidning/whatever som har som policy att inte ta in politiska annonser/budskap. Andra tar sig friheten att sålla (och väljer bort SD) och ytterligare andra väljer att tillåta all politisk annonsering utan "censur".

Som slutanvändare/läsare/etc kan jag välja att inte besöka sidan/köpa eller läsa tidningen osv. Eller rensa bort just det jag inte vill se. Men det är ju en annan sak än vilken ställning t ex en websida intagit. Och då annonserna genereras lite hux flux blev jag nyfiken på om buke har annonspolicy och om det är ur Gunnars synvinkel olyckligt när det visas viss reklam (politisk, SD, annat) i anslutning till Buke. Jag vet att han sorterat bort autogenererade annonser tidigare nämligen så helt obrydd eller oengagerad i frågan är han inte.
Skulle inte förvåna mig om det är samma reklampolicy som TV å radio använder. Det är sällan det är samma reklam hela tiden, det skiftar lite (tittade i min andra webbläsare som inte har adblock). Vi har yttrandefrihet här i Sverige, varför ska då vissa saker censureras?

Skulle inte förvåna mig om det är samma reklampolicy som TV å radio använder. Det är sällan det är samma reklam hela tiden, det skiftar lite (tittade i min andra webbläsare som inte har adblock). Vi har yttrandefrihet här i Sverige, varför ska då vissa saker censureras?

Jag tänker inte ge mig in i en politisk diskussion med dig, ffa inte i det här forumet.

Då jag inte får någon sådan reklam varken på mobilen, plattan eller den fasta datorn trots att jag inte har adblock någonstans kan jag inte ge något råd angående det.
Men om vi ska gå runt åsiktsfriheten och utesluta ett regeringsparti så skulle jag verkligen bli lycklig om jag slapp se allt från moderaterna....

Nu lever vi ju i en demokrati och därför finns det statistiskt sett en massa människor även här på Buke som sympatiserar med ALLA regeringspartierna och att då skriva så är inte speciellt "snällt".
För du vet aldrig vem som röstar på vilket parti när det kommer till kritan.

Sen kan jag inte annat än hålla med om att politik inte är något som måste diskuteras här på Buke,men det är vad jag tycker ;)

Vad man får för annonser beror delvis på vilka sidor man surfar på letar jag efter en gräsklippare så dyker det upp gräsklipparannonser exempelvis.

Google translate säger ryska:
"Sensational spel!
De bästa anime grafik!"
Så någon spelsida, verkar det som (sedan kanske det finns flera sorter, hade den varit riktad till barn hade väl bilden varit en annan)

Ja jag misstänker att det kanppast rör sig om stallet typ av spel :yuck: Ingen anning om varför min dator plötsligt tror att jag bor i Ryssland och är uh, intresserad av den slags riktade annonser :confused:

Jag undrar också om det finns någon reklampolicy eller om man varje gång man ser något anstötligt ska PM:a @Gunnar?

Exempel: Jag får t.ex. i trådar som rör inredning ofta upp sidor som handlar med piratkopierade möbler, t.ex. VOGA (idag) och Infurn. Det är väl inte nödvändigt olagligt per se, men de utnyttjar ett kryphål i lagen (företagen baserar sig t.ex. Isle of Man där patentskyddet bara är 25 år) och är således av moraliskt tveksam karaktär. Det senare företaget, som i och för sig var ett tag sedan det kom upp, står på svarta listan och är under utredning för ekonomisk brottslighet. Jag blir lite brydd när det kommer upp dylika annonser.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 157
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 572
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30