Inte särskilt ofta - mest p.g.a lathet, men även för att jag inte tycker om att "vara besvärlig". Det där sista är helt fel tänk, jag vet, och jag jobbar på att våga vara mer besvärlig här livet!
Det har dock blivit mer av den varan de senaste månaderna, när jag tvingats handla mycket online vilket jag sällan gör annars.
Rent generellt reklamerar jag endast saker som helt enkelt inte funkar för det jag köpt dem för. Alltså regnjackan som inte håller tätt eller skorna som släpper i sulan. Sådant som inte riktigt är som jag hade väntat utifrån beskrivningen, t.ex. träningskläderna i ditt exempel, har jag nog mer överseende med. Framförallt känns det som att sådant är svårare att bevisa, och när jag ska reklamera något vill jag nog gärna ha en väldigt konkret anledning som jag liksom kan peka på.
Jag kan på rak arm komma på tre saker som jag reklamerat det senaste året:
- En kappa från ett bra märke där knapparna trillade av stup i kvarten. Jag hade dock använt den i 3-4 månader (och sytt på nya knappar lika många gånger) och var beredd på att butiken skulle säga nej eller som mest erbjuda mig en del av pengarna tillbaka, så döm av min förvåning när de ville ta tillbaka kappan och återbetala mig hela summan, vilket innebar att jag inte hade någon kappa att ha på mig resten av dagen
- En stor garderobsblomma som fick flera grenar avbrutna när den fraktades hit. Mailade företaget med bilder och de skickade ut en ny växt utan extra kostnad, så nu har jag två eftersom jag lyckades rädda den första någorlunda!
- En klänning som var felsydd och satt jättekonstigt. Fick byta till en ny.
Just idag sitter jag och funderar på om jag ska orka bråka om ett bord jag köpt, som när det levererades hade en del fula fläckar och märken på sig. Det var alltså tydligt att det redan använts av någon. Men det var på rea, och vi ska ändå mest bara ha det som avställningsbord ute i trädgården, så jag vet inte om jag bryr mig tillräckligt...