Reklamera/klaga utan kvitto?

Lona

Trådstartare
Jag har använt 4 Ess salva (skillingarydssalva, den där i svart burk) på Baldur vilket har gett honom stora sår på undersidan av huvudet och i karlederna/hovskägget. Har använt den förut utan problem men nu verkar det alltså som om han inte tål den.
Kan man reklamera burken på något sätt? Jag har dessvärre inte kvar kvittot men om man klagar direkt hos företaget som tillverkar salvan?
Det är egentligen inte pengarna jag vill åt men tycker att man borde uppmärksamma företaget på vad som hänt, det ser verkligen inte bra ut på hästen:(.

Sv: Reklamera/klaga utan kvitto?

Kan ju börja med att antingen mejla eller ringa företaget och tala om vad som hänt? Företag brukar i allmänhet uppskatta både positiv och negativ feedback ang de produkter de säljer.

Biverkningsanmäl på Läkemedelsverkets hemsida där man förutom vanliga läkemedel kan anmäla oönskade biverkningar på läkemedel för djur men även på naturläkemedel.

Använder du flugmedel också? Det finns ju något flugmedel (Switch???) som inte är bra i kombination med Skillingarydssalva.

PROB-deo men inte på samma ställen som jag satte salvan.

*KL*
Tack för svar, jag tar och mailar företaget, tänkte ta kort på huvudet och bifoga.
Läkemedelsverket hade jag inte tänkt på, tack!

Har använt den förut utan problem men nu verkar det alltså som om han inte tål den.

Tråkigt, det är ju en bra salva.

Men jag måste ändå få vara lite petig, om hästen visar allergi mot något, är det verkligen tillverkarens/produktens fel då?
Altså en enskild individ, eller har fler upptäckt/haft samma rekation?

Bara en tanke ;)

Det står på burken att man ska prova salvan på nåt ställe först för att det kan ge en reaktion, tror inte man får reklamera burken "bara" för att hästen är känslig mot den.
Är det inte Switch som man lägger i "strängar" på hästen? Som sen sprider sig över hela hästen?

Har man använt produkten innan förstår jag att man inte provar varje ny burk. Självklart ska producenten uppmärksammas på problem!

TS: jag brukar reklamera direkt till tillverkaren om jag saknar kvitto. Det brukar gå lättare och fortare än att dividera med säljaren.

Jag har fått reaktion på skillingaryd på min häst också, men eftersom det står att det kan ge reaktioner så är det ju upp till mig som brukare att testa hurvida det fungerar på min häst eller ej.

Tråkigt, det är ju en bra salva.

Men jag måste ändå få vara lite petig, om hästen visar allergi mot något, är det verkligen tillverkarens/produktens fel då?
Altså en enskild individ, eller har fler upptäckt/haft samma rekation?

Bara en tanke ;)

TS har inte skrivit att det är deras fel heller? ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka