Reklam generellt

Snubbelfot

Trådstartare
Jag upplever ofta, oberoende av om jag använder en dator med hög eller låg prestanda, eller en snabb vs långsam uppkoppling, att annonserna är det som slöar ner och försämrar minupplevelse av att navigera på Bukefalos. Allt skall vara mer eller mindre animerat, somliga annonsströmmar laddas långsammare än andra, och lämnar man en webläsarinstans med Buke uppe en längre stund tenderar den att äta upp stora mängder minne.

Min önskan är ett betalalternativ. Erbjud möjligheten till den som vill att för en rimlig peng, motsvarande annonsintäkten per användare, slippa reklamen.

@LadyCovergirl Vet du om det finns annonsblockerare som man kan använda lite selektivt? Jag skulle gärna använda den på buke för att se om det minskade antalet krascher men vill behålla annonserna på t ex tidningssajter.

Tack @Koltrast @LadyCovergirl

Fast det slår mig att den förstår är windows och jag menar safari i mina appleprylar :(

Apple ska ju äntligen ha kommit med en annonsblockerare, jag får kolla om den också går att använda selektivt.
Fast jag har adblock på både min MacBook och min iPhone utan problem. Har den påslagen överallt förutom på tidningarnas hemsidor och det funkar finfint.

Ni har för långsam uppkoppling :D

Jag har aldrig problem med långsam laddning, oavsett reklammängd. Varken på telefonen eller på datorn.

Hemma har jag fiber och inga problem, däremot är det skillnad på mobilen lite beroende på vart jag är och om den har 3G täckning eller inte.

På sätt och vis tycker jag att det är trist att jag måste ha adblocker eftersom jag vet att sidor som Buke är beroende av reklamintäkter. Men många annonser är så störande att det helt enkelt inte är möjligt för mig att surfa annars.

Ni har för långsam uppkoppling :D

Jag har aldrig problem med långsam laddning, oavsett reklammängd. Varken på telefonen eller på datorn.

Jag funderar på hur mycket av min månadssurf som äts upp av alla dessa j-la animerade, stora, blinkande annonser. Inte nog med att de fullständigt fuckar upp användandet av de flesta webbsidor via telefonen, jag ska dessutom betala för att se dem! Mycket hellre en betalfunktion, så som TS föreslog.

Jag som sitter ute i "skogen" med endast adsl-uppkoppling ser inte dessa problem med att sidan går långsamt pga banners.
Detta gör det svårare att felsöka och hitta om det är några specifika annonser som ställer till det.
Jag inser dock att vissa av er har problem med långsam laddning.

Samtidigt blir jag ledsen att så många använder annonsblockerare här, då jag ändå tycker att jag har betydligt snällare banners än exempelvis vissa dagstidningar och andra sidor där det ofta är större banners och banners som tar upp hela skärmen och måste klickas bort för att kunna fortsätta.

Som det ser ut nu behövs banner-inkomsterna för att kunna driva Bukefalos, bland annat kostar servern tusentals kronor varje månad.

Förslaget om möjlighet att betala för att slippa banners tackar jag för, det är något jag funderat över i många år, jag är osäker på hur många som skulle vara intresserade. Viktigt är också att det i så fall kan göras på ett smidigt sätt.

Vad skulle du vara villig att betala för att slippa banners,
per månad,
per år?

Jag tror det skulle bli svårt att ta betalt av användare för att slippa reklam, när man kan gratis använda sånt som blockar annonserna.
Finns säkert några som skulle kunna tänka sig att ställa upp, men ser man på det stora hela tror jag inte det skulle löna sig. Blir nog lite "Varför betala för något som man kan få gratis?".

Jag som sitter ute i "skogen" med endast adsl-uppkoppling ser inte dessa problem med att sidan går långsamt pga banners.
Detta gör det svårare att felsöka och hitta om det är några specifika annonser som ställer till det.
Jag inser dock att vissa av er har problem med långsam laddning.

Samtidigt blir jag ledsen att så många använder annonsblockerare här, då jag ändå tycker att jag har betydligt snällare banners än exempelvis vissa dagstidningar och andra sidor där det ofta är större banners och banners som tar upp hela skärmen och måste klickas bort för att kunna fortsätta.

Som det ser ut nu behövs banner-inkomsterna för att kunna driva Bukefalos, bland annat kostar servern tusentals kronor varje månad.

Förslaget om möjlighet att betala för att slippa banners tackar jag för, det är något jag funderat över i många år, jag är osäker på hur många som skulle vara intresserade. Viktigt är också att det i så fall kan göras på ett smidigt sätt.

Vad skulle du vara villig att betala för att slippa banners,
per månad,
per år?

Några kronor om dagen? Upp till en tia kanske?

Jag försöker verkligen att släppa på annonser här, just eftersom jag gillar sidan. På mobilen har det dock blivit ohållbart då toppbannern mer eller mindre fyller hela startskärmen och 1/2 gångerna man försöker scrolla ner eller trycka fram aviseringarna så klickas det istället på reklamen. Så får man backa, ladda om och försöka igen...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka