Reining !?

L

Lola_

Ungefär hur ser de lättaste reiningmönstrerna ut? Funderar kanske på att pröva på lite. :D ;)

Sv: Reining !?

Ungefär hur ser de lättaste reiningmönstrerna ut? Funderar kanske på att pröva på lite. :D ;)

Lättast är svårt att säga tycker jag eftersom de flesta innehåller ipprincip alla reiningmoment. Men ett av de enklare har inga spins, så det kanske är lättare. Tror det är ungefär såhär:
1Storsnabb volt åt höger
1Liten långsam volt åt höger
Byte
1Storsnabb volt åt vänster
1Liten Långsam volt åt vänster
Byte gör ingen volt utan stanna längs långsidan
rollback
rid förbi mitten på långsidan stop-rollback
Rid förbi mitten på långsidan igen
Stop, Back .
Bett kontroll..

Lite dålig på att förklara men ungefär så..
Så egentligen måste man kunna alla moment hyfsat för att ställa upp i reining; om man inte hoppar över vissa moment men då blir man väl iprincip diskad.
Jaja.. kanske blev lite snurrigt nu...:confused: :smirk: :angel:

Sv: Reining !?

Om du funderar på att prova på Reining skulle jag föreslå att du ser över dina fattningar. -Dvs dina galoppfattningar kommer dom inom en eller ett par skrittsteg?

-Du måste om vi nu pratar WRAS lätta mönster i alla fall kunna rida små och stora volter och ha hästen så styrbar att du träffar mitten varje gång.

-Du skall helst kunna spinna långsamt men dock spinna minst två varv och då helst vara kvar på ungefär samma ställe som du startade.

-Du skall kunna stanna din häst för säte och kanske lite hand, du behöver inte kunna slida men bör se till att din häst är lyhörd för dina stopphjälper. Och efter stoppen kunna göra en vändning över bakdelen dvs. en rollback.

-Sedan bör du kunna byta galopp men det är inte nödvändigt, du kan göra enkla byten men då får du två straffpoäng varje gång.

Vill du veta hur möstren ser ut, tag kontakt med närmaste klubb eller WRAS för att köpa dig en regelbok. I regelböckerna kan du också läsa om hur varje manöver skall genomföras. Funderar du på andra föreningars reining så är mönstena lite annorlunda än WRAS enklaste.

Och ja Erik utelämnar man någon av manövrarna som står i möntret blir du diskvalificerad.
Monke:)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 281
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V