Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har funderat en del på detta med att IR-hästar snabbt bygger depåer och även att dessa kan försvinna blixtsnabbt. Hur vet man att det verkligen är fettdepåer och inte vätska eller muskelinflammationer?
Är det någon som provat vätskedrivande vid dessa tillstånd?
Hur påverkar oxytoxin? (mina hästars favorithormon tror jag:-)).
.
Tycker du att jag skulle avliva min levandsglada, pigga, goa häst bara för att hon inte kan gå i hage och äta gräs med en flock? Hade du gjort det?
Har sett dessa mun korg, dom få mig att tänke på Hannibal Lector i Silence Of The Lamb.
Har sett dessa mun korg, dom få mig att tänke på Hannibal Lector i Silence Of The Lamb.
Det är i stallet som de bästa tankarna kommer fram.
Jag tänker så här, sammandragen muskel av en eller annan anledning, kompensation för smärta någonstans, cellerna öppnar inte upp för insulin (borde inte det bli som korsförlamning på sikt?), försämrad cirkulation, lymfvätska eller vad det nu heter även i muskeln, går inte tillbaka utan stannar kvar, blir till ödem, ser ut som svullen muskel eller fett om man nu vill det. Irriterar självklart muskeln, all extra vätska irriterar väl?
Måste leta reda på bild, har Du tips var jag kan hitta. Har aldrig sett bulle på magen, men även där skulle jag tro ödem, vätska som söker sig neråt?
jag är fortfarande inne på att fett blir man inte av med så lätt, annars vore insulin eller pergolid de bästa bantningsmedlen som fanns:-). Däremot kanske de ställer obalanser i kroppen till rätta så att de olika metabolismerna (fint ord) arbetar i jämvikt igen. Men det vore ju otroligt att bara för att man når jämvikt så försvinner fett snabbt.