Regnskydd ett måste under betet?

Z

zorro33

Hej! Jag ska hyra 2 hästar under 2 veckors tid i sommar, till en underbar hage med både öppen mark och skog. Jag har dock inte tillgång till stall:(.
Hagen ligger i skärgården/på landet, och det är hus runtom så det kommer inte vara nån risk för starka vindar lr liknande.

Borde jag sätta upp ett regnskydd?

Hästarna har inga täcken.
Väldigt tacksam för svar;)

Sv: Regnskydd ett måste under betet?

Hej! Jag ska hyra 2 hästar under 2 veckors tid i sommar, till en underbar hage med både öppen mark och skog. Jag har dock inte tillgång till stall:(.
Hagen ligger i skärgården/på landet, och det är hus runtom så det kommer inte vara nån risk för starka vindar lr liknande.

Borde jag sätta upp ett regnskydd?

Hästarna har inga täcken.
Väldigt tacksam för svar;)
Nej, definitivt inte. Låt hästarna njuta av skogen och solen:laugh:

Liknande trådar

Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 725
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 033
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
2 708
Senast: Dopy
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 202
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar