Jag blir tokig på regn/skalkläder som lovar en massa som sedan inte uppfylls. Jag är trött på att bli dyngsur i ett åskoväder på en timme i regnkläder som kostar ett antal tusenlappar och jag är trött på illasittande kläder som inte går att röra sig i. Jag kan väl knappast vara ensam om att vilja kunna vara ute i regnväder utan att bli blöt vare sig utifrån eller inifrån? Jag behöver kunna ha på mig regnkläderna även när det är åskoväder, dvs. typ 20 grader varmt utan att det känns som om jag har en plastpåse på mig. Jag har testat regnkläder för klättring, cykling, vildmarkskläder osv. osv. men inget håller för de krav jag trots allt tycker att alla regnkläder borde kunna uppfylla, dvs. att slippa bli blöt och slippa känna som om jag hade en plastpåse på mig vad gäller andningsbarheten.
Så, vad har ni? Jag behöver kläder som passar en timglasfigur, både jacka och byxor och jackan får inte vara så lång att den går ner på låren för då protesterar min kropp. Det ska gå att röra sig, tänk spagat på byxorna och krama sig själv med jackan. Dragkedjor under ärmarna alternativt i sidorna är ett måste och detsamma gäller byxorna, ventilationsdragkedjor är ett måste.
Så, vad har ni? Jag behöver kläder som passar en timglasfigur, både jacka och byxor och jackan får inte vara så lång att den går ner på låren för då protesterar min kropp. Det ska gå att röra sig, tänk spagat på byxorna och krama sig själv med jackan. Dragkedjor under ärmarna alternativt i sidorna är ett måste och detsamma gäller byxorna, ventilationsdragkedjor är ett måste.