lizzie

Trådstartare
Jag är dåligt insatt i vilka regler som gäller (har ej TR tillgängligt), men om man startat (och deltagit) i regional LA:5 och LA:6 får man då starta LB-klasser på LOKAL tävling då?

/Lizzie

Sv: Regler

Vet flera som startat lokalt efter att ha tävlat regionalt eller högre. Det kan finnas flera anledningar till att man gör det - i rent träningssyft eller om hästen varit i vila pga sjukdom och man vill börja komma igång igen.

Lycka till

Vet flera som startat lokalt efter att ha tävlat regionalt eller högre. Det kan finnas flera anledningar till att man gör det - i rent träningssyft eller om hästen varit i vila pga sjukdom och man vill börja komma igång igen.

Lycka till

Om hästen varit skadad och ska ridas i gång så tycker jag det är helt ok att man backar och startar på en lägre nivå än där man befunnit sig tidigare, men om man startat i regionalt LA (tävlat på LA-nivån en längre period med flertal placeringar) och sedan går ner och start LB lokalt med bara någon månads mellanrum från den senaste LA-starten - är det OK?

/Lizzie

Har du mer än 100 uppklassningspoäng under föregående år får du inte starta lokal. Det är den uppklassningsregel som finns kvar efter ändringen 2009.

Så ja, det får man.

Enkelt går det att säga att har du vunnit 8 LA-klasser regional nivå under ett år blir du uppklassad.

1:a plac= 12p

2:a plac = 8 p

3 plac = 6 p

Men jag tror jag förstår vad du menar, att ett så pass duktigt ekipage kanske inte platsar bland de lokala ekipagen.
Jag vet inte hur det har gått för det ekipage du menar men det kan även vara så att ekipaget inte platsar på den nivå de har tävlat i tidigare och insett det. Vilket är riktigt bra - det är riktigt tråkigt att se ekipage tävla i en nivå som de inte är redo för och dessutom fortsätter fast de i stort sett kommer sisit varenda gång. Lite mer självinsikt önskas hos många dressyrekipage. :grin:

Enkelt går det att säga att har du vunnit 8 LA-klasser regional nivå under ett år blir du uppklassad.

1:a plac= 12p

2:a plac = 8 p

3 plac = 6 p

Men jag tror jag förstår vad du menar, att ett så pass duktigt ekipage kanske inte platsar bland de lokala ekipagen.
Jag vet inte hur det har gått för det ekipage du menar men det kan även vara så att ekipaget inte platsar på den nivå de har tävlat i tidigare och insett det. Vilket är riktigt bra - det är riktigt tråkigt att se ekipage tävla i en nivå som de inte är redo för och dessutom fortsätter fast de i stort sett kommer sisit varenda gång. Lite mer självinsikt önskas hos många dressyrekipage. :grin:

Precis - de är lite VÄL duktiga för att vara med på en lokal LB-tävling. Ekipaget har tävlat på LA-nivå i flera år, sedan 2003 med flertalet placeringar. Det har gott bra för dem och de platsar absolut på den nivån.

Men det är väl klart att den kanske kan vara kul att svepa in och sopa banan för att få vinna ett KM... ;)

/Lizzie

jag har för mig att det är så att om du debuterat i Msv:B2 så är du uppklassad och då får du inte rida LA mer med den hästen. har aldrig hört talas om det med 100 uppklassnings poäng...
jag kanske har fel, mycket ändras hela tiden

Precis - de är lite VÄL duktiga för att vara med på en lokal LB-tävling. Ekipaget har tävlat på LA-nivå i flera år, sedan 2003 med flertalet placeringar. Det har gott bra för dem och de platsar absolut på den nivån.

Men det är väl klart att den kanske kan vara kul att svepa in och sopa banan för att få vinna ett KM... ;)

/Lizzie

Åh det är så tråkigt med folk som ska hålla på sådär.. :( Förstår inte tjusningen i det hela. Konstigt.

Tycker inte detsamma gäller för hopptävlingar, inte ofta man ser ett 130-ekipage gå in och rida 1m bara för att få vinna... :cool:

Själv är jag tvärtom - rider LA fast det går åt pipsvängen mest hela tiden, o egentligen borde jag hålla mig i LC. :D

vi vänder lite på det...LA med placeringar säger du...tävlar dom MSV med placeringar också? gör dom det så förstår jag inte varför dom tävlar LB men kan det hända så att hästen är begränsad till LA? därför som ryttaren även tävlar LB?

vi vänder lite på det...LA med placeringar säger du...tävlar dom MSV med placeringar också? gör dom det så förstår jag inte varför dom tävlar LB men kan det hända så att hästen är begränsad till LA? därför som ryttaren även tävlar LB?

Inga placeringari MSV i alla fall, vet inte om de debuterat i MSV dock. Ekipaget hade antagligen inte ställt upp i denna LB om det inte vore för KM:et.

/Lizzie

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
597
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 504
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar