Regler för pannband på tävling/dressyr

lakrits

Trådstartare
Ni med TR,,,hur är det nu med pannband och tävling?

Ett tag så fick man ju inte ha kedjor osv. utan det skulle vara av läder med diskret smyckning i så fall.
Nu har jag hört att det är ändrat igen, stämmer det?

Sv: Regler för pannband på tävling/dressyr

Det är bara omformulerat, innehållet är inte ändrat. I nya TR står det:

"Pannband skall vara av läder, får vara av annan färg än tränset och ev smyckat med en diskret dekor"

För kan dar står det "Pannbandi enlighet med träns"

När det gäller vanlig klubbtävling och clearrounder då?
Brukar det vara acceptabelt där med kedjor osv.?

Skulle jag kunna använda ett sådant här?
IM000007.jpg

På klubbtävling bestämmer klubben så du måste fråga dem.
Med clear round antar jag att du menar när man får rosett om man uppnår en viss procent och det finns mig veterligan bara på klubbnivå. skulle det förekomma på lokal nivå så gäller TR och det pannbandet ser inte ut att vara tillåtet. Det är inte särskilt diskret i mina ögon och det ser inte ut som om det är läder bakom all glans.

På dressyrfoumet finns en tråd om nya reglerna i TR, kanske är lättare att fråga dom som tävlar ofta i dressyr.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Lisen82
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 938
Senast: ginnies
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 672
Hästvård Börjar med att skriva att jag undanber påhopp, samt råd att åka till veterinär, för det kommer jag givetvis att göra. Detta är endast en...
Svar
12
· Visningar
1 958
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025