Regler för bortlottning

_Peplis_

Trådstartare
Finns det några sådana? Alltså när arrangören är skyldig att meddela vilka som blivit bortlottade? så man har chans att anmäla till andra tävlingar eller planera in annat??

Sv: Regler för bortlottning

Tror jag knappast, och det enda sättet jag har fått reda på det är att jag inte funnits med på startlistorna :crazy:

Nej, det finns ingen specifik regel om det, annat än att 'meddelande till ryttare' ska finnas tillgängligt minst en vecka innan tävlingen och det SKA innehålla hästens deltagarnummer (det nr man ska ha på sin nummerlapp). Tyvärr är det fortfarande många klubbar som inte har uppmärksammat att numret ska vara med i meddelandet. Om meddelandet inte skickas hem utan bara ligger på internet så måste arrangören lösa det på något annat sätt, t.ex. genom att lägga upp en hästlista också, med numren på.

Besked om bortlottning sker i ryttarmeddelandet till de ryttare som berörs. Alltså ska man få besked senast en vecka innan tävling.

Vad gäller regler för bortlottning så är det så att anmälningar som kommer in efter anmälningstidens utgång ej får vara med i lottningen av startplatser. Sedan kan arrangören ta bort alla ofullständiga anmälningar (tex de där ryttarlicensnr ej finns med). Sedan lottas startplatserna ut bland resterande anmälningar. I vår klubb brukar vi dessutom göra en turordningslista bland de som har blivit bortlottade.

Jag har nog blivit bortlottad, men jag har inte fått något meddelande om det. Har ringt till tjejen som är ansvarig, men fick inget svar.. Tycker att man borde meddelas per mejl och få veta hur de gör med att skicka tillbaka pergarna osv.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
Svar
11
· Visningar
639
Senast: Badger
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: Jeps
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka