registrering

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare piggelin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 953
P

piggelin

hejsan jag har ett sto som ska föla sommaren 08 om allt går bra, men nu har jag börjat fundera på var jag ska registrera fölet, den kommer bli utan stam, det kommer bli en a ponny ej skettis, troligen blir det prickig eller tigrerad men var ska jag registrera den?? tacksam för svar

Sv: registrering

Jag tror att du kan registrera den som British Spotted Pony om den blir prickig. Om jag inte är felunderrättad räcker det med att den är liten och prickig.

Ponny utan härstamning registreras i korsningsponnyregistret som ASRP administrerar.

Precis. Vet du inte det?

*KL*

Pappan hade väl inte alla papper iordning, kanske:confused::angel::angel:...då blir det ju "utan stam"

Har ingen aning huruvida det gäller här, men det är ju ack så vanligt där ute.....
Man säger "utan stam" bara för att alla papper ej varit irodning vid betäckningstillfället.
Antagligen en hingst som inte är godkänd eller liknande....

pappan har ingen stam och är ej godkänd, finns det någon hemsida till det brittish spot ponny eller vad d hette? vore roligare att få den registrerad i annan förening än ponny föreningen

Om jag inte minns fel så är det SH som sköter passen för de prickiga ponnyerna. Där kan du säkert regga din också om du vill.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 081
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: Ketrawzc
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 773
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka