registrering

Milosari

Trådstartare
av blandras, eller hundar utan papper, var kan det göras? ämnet har varit uppe tidigare och det pratades om "blandis". vad är det?

dom är chippade, men på "bekräftelsen" (från 2001) står det endast ett chipnummer och inget regnummer. eller är det samma sak? jag provade nämligen att söka på skk:s sida, men där fanns vi inte med. är det för att det saknas stamtavla?

Oreggade hundar skall ägarregistreras och där med också chip- eller öronmärkas (min hund har båda delarna :D) däremot så reggas dom inte i skk vanliga register för renrasiga hundar utan är en helt anna sak :)

Min dobbe är inte reggad i skk då hans mamma hade fått för många kullar. Han är istället reggad i Agria där han är försäkrad.
Det är det enda jag vet då jag fick honom som vuxen.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
761
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 901
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
694
Senast: MML
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 479
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24