Registrering i ASVH

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
D

DuploBit

Hejsan,
Viste inte riktigt vart jag skulle lägga detta, men antar att ni har inne har ordentlig koll på detta med registrering.

Jag har precis fått tillbaka papprena från ASVH för komplettering av min hästs pass. Så nu är hon med i blup och allt. Men jag undrar.. Blir hon svenskt halvblod nu?? eller är hon fortfarande bara en import? Hon är en polsk import men är:
e. Hanoveranare
ue. Holsteiner

hennes raskod blev 04
kan man skriva SWB efter namnet då eller gäller inte det när det är importer?

:bow:

Sv: Registrering i ASVH

SWB efter namnet har enbart svensk födda hästar som fölregistreras i asvh så nej du skall inte skriva swb efter namnet.

Vilka siffror fick hon efter 04 (det är de som är löpnumret och anger hur hon registrerats i stambok eller i register = pappersfärgen)

04 får de alltid om de är av halvblodsras oavsett om de är godkända för att tas upp i stamboken eller om de hamnar i registerna = ej har godkänd stam för att tas in i stamboken

Sv: Registrering i ASVH

Nja, först kommer 04 sen kommer året hästen är född därefter kommer löpnumret

Liknande trådar

Avel Hej! Jag håller inte på med avel alls och är totalt okunnig, så om inte annat så kanske denna tråden ger er ett gott skratt! :D Dock...
2
Svar
30
· Visningar
8 913
Senast: Anki Lundberg
·
R
Avel Var ju en artikel i förra numret av Ridsport, där en inskrivare skribent ansåg att ASVH skadar svensk halvblods avel. Läste ni den...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025