Registrera häst?

Sacke

Trådstartare
Hej allihopa!

Jag har precis köpt min första häst; en fredriksborgare på 15 år (danskt pass).
Jag har inte reflekterat över detta tidigare, men finns det ngt register som säger att det faktiskt är Jag som äger henne?
Eller finns det ngt register som man kan anmäla till, och isåfall vilket då? Tror hon går som "övriga halvblod", om det nu har ngn betydelse..

Jag har ju ett köpeavtal som säger att jag köpt henne och så men jag vart så nyfiken!! Är det någon som vet?
 
Sv: Registrera häst?

Är hästen registrerad i sitt moderförbund behöver den inte tilläggsregistreras i Sverige. Att du har kvitto på att du köpt hästen är beviset på att du äger den.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 383
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 379
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, vi har precis köpt en gård med stall utanför stan. En tidigare ägare till gården har haft två hästar, nuvarande ägare som vi köper...
Svar
7
· Visningar
1 428
Senast: Grizelda
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 486
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp