Registrera en Dansk fjording i det Svenska, hur?

skogstomten

Trådstartare
Är det någon som vet hur man går till väga, vad som behövs/krävs för att få ett i Danmark registrerat sto att bli godkänt för avel i Sverige?
Är det olika från ras till ras?
Borde antagligen ringa registratorn för den aktuella avelsföreningen, men känner mig lite feg just nu så jag testar här en tag först :angel:

:angel:
Någon pärla vet jag inte, men ett rött sto som iaf. (är lite svårt att hitta sånna till salu har jag upptäckt) har fått medalj i Danmark. Sen har jag ingen aning om vad det svenska skulle säga.
Hon kanske är urkass :p

Hur som helst ett rött sto f-97 betäckt med deras hingst, super duper temperament.
Men det är bara på fundera stadie, blir dock mer och mer sugen. Fast imorgon ska jag väl inte ha någon mer häst, fladdrar hit och dit.

Oj, hon verkar fin. Klart du ska ha fjording igen. Eller ar det hast overhuvudtaget som du inte vet om du vill ha langre?

Jag tror knappast att sverige kommer tycka hon ar kass, eftersom manga fortfarande dregglar efter Knast Haelsnaes avkommor(?)!

Tror faktiskt inte det kommer bli nagra problem med att ta in henne eftersom det importeras och exporteras sa mycket hastar idag. :)

Ska du aka och titta pa henne i Danmark? :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vilka hundraser hade ni övervägt om ni haft följande önskemål: * hög sannolikhet att hunden ska ha vad som krävs för att kunna...
2
Svar
33
· Visningar
4 850
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 427
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 146
Senast: Raderad medlem 94602
·
Islandshäst Någon som varit med om det och vet vad jag bör göra? Försöker få tag på SIF Avel men det är liksom fler än jag som ringer nu i dessa...
Svar
1
· Visningar
1 112
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka