Register för lettiska halvblod

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Hej!
Jag håller på med att forska i min favorithästs förflutna, och har kommit fram till att hon troligen är ett lettiskt halvblod.
Men så var det en sak som slog mig igår kväll: Borde det inte finnas något register för lettiska halvblod? (Ungefär som Blup finns i Sverige)
Är det i sådana fall någon här som vet om det finns på nätet? Och som skulle vilja vara snäll och länka? :laugh:
 
Sv: Register för lettiska halvblod

Jag har också letat men utan större framgång dock. Men jag kan inte lettiska så det är väl kanske det som sätter käppar i hjulet. :)
 
Sv: Register för lettiska halvblod

Jag är långt ifrån säker att det finns någon. Om den finns så är den troligen varken helt tillförlitlig eller speciellt omfattande. De forna öststaterna har haft problem med pappersbiten i sin uppfödning vilket är anledningen till att få av dessa länder (om ens något) har en stambok som godtas av övriga förbund.
 
Sv: Register för lettiska halvblod

Ok, det är såpass illa alltså :(
Då får jag försöka hitta fakta på något annat sätt....
 
Sv: Register för lettiska halvblod

En del har förfäder som är importerade:) "Mitt" stos stam är nästan enbart hannoveranare, vilket gör det enklare att forska.
Ras står i passet.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 252
Relationer Måste vara anonym eftersom detta är ett något känsligt ämne. Skulle någon råka känna igen mig så ber jag om diskretion.. Något konstigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 781
Senast: Modest
·
Relationer Min familj har under leva min levnadstid varit bästa vänner med en annan familj. Den andra familjens barn blev som mina syskon och vi...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 962
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Smaklig munkpeppar

Omröstningar

Tillbaka
Upp